اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

استکبارستیزی به معنی فرهنگ حسینی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بزرگترین درسی که از قیام اباعبدالله (ع) به نسل‌ها منتقل شده است همان فرهنگ مقابله با ظلم و زیاده‌خواهی است که امروز در قالب استکبارستیزی معنی پیدا کرده است.

استکبارستیزی به معنی فرهنگ حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی ظهر امروز در جلسه توجیه سیاسی فرماندهان و پرسنل مرزبانی استان که در آستان مبارک امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد، اظهار داشت: دین اسلام دین رفعت و صلح و آرامش است و در محتوای آیات الهی و سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار، همواره به برادری، صلح و رحمت در جامعه اسلامی تأکید شده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است که «نه ظلمی را بپزیرید و نه به کسی ظلم کنید» افزود: تعلیمات و تکالیف دینی و شرعی به ما ابلاغ می‌کند که در مقابل ظلم و ظالم هیچگاه سکوت نکرده و تسلیم زورگویان و زیاده‌خواهان نشویم ضمن اینکه عقل و فطرت انسانی هم هیچگاه نمی‌پذیرد که در مقابل زورگویی‌ها، باج‌خواهی و ظلم ظالم سکوت اختیار کنیم.

معاون استاندار گلستان خاطرنشان کرد: استکبارستیزی خواسته فطرت انسان، حکم عقل و دستور شرع مقدس اسلام است.

آمریکا مصداق آشکار استکبار جهانی است

وی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص مصادیق استکبار اذعان داشت: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی مصداق بارز استکبار در جهان به شمار می‌روند، البته کشورهای دیگری هم هستند که در کنار آنها قرار دارند اما آنچه که امروز به عنوان نماد علنی استکبار جهانی مطرح است آمریکای جنایتکار می‌باشد.

باید دشمنی دشمن را بشناسیم و راه‌های برائت از مشرکین را بدانیم

جمشیدی یادآور شد: معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچمدار نظام دینی، شعار «مرگ بر آمریکا» را به درستی تبیین کرده‌اند پس باید دشمنی دشمن را بشناسیم و راه‌های برائت از مشرکین را بدانیم.

وی تأکید کرد: دشمنی و خصومت آمریکا با نظام اسلامی زمانی بروز و ظهور پیدا کرد که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دست آنها از تمامی منافعی که در کشور ما داشتند و سرمایه‌های ملی این آب و خاک را به راحتی چپاول می‌کردند، کوتاه شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اظهار داشت: ما که جنگ و خصومتی با کسی نداشتیم و این آمریکایی‌ها بودند که در همان سال‌های آغازین پیروزی انقلاب به طرح‌ریزی کودتای نوژه پرداختند، سپس رژیم صدام را تجهیز کرده و به جنگ با ایران ترغیب کردند، با تجهیز و تحریک منافقین کوردل در اوایل دهه شصت فضای ناامنی و ترور در کشور به راه انداختند، هواپیمای مسافربری ما را در آب‌های خلیج فارس هدف موشک قرار دادند و بسیاری از جنایات دیگری که در حق مردم ما در طول این سال‌ها مرتکب شدند.

شعار «مرگ بر آمریکا» حذف شدنی نیست

وی با بیان اینکه با توجه به کارنامه سیاه آمریکای جنایتکار شعار مرگ بر آمریکا هیچ‌گاه حذف شدنی نیست، خاطرنشان کرد: افرادی که می‌گویند باید دست از شعار مرگ بر آمریکا برداریم چگونه می‌خواهند این شعار مردمی و خودجوش ملت که در طول این 35 سال تبدیل به یک فرهنگ عمومی شده را نادیده بگیرند، مگر ملت ما به این آسانی جنایات سیاه آمریکا را فراموش خواهند کرد.

جمشیدی افزود: امروز نفرت و تنفر از آمریکا مختص ملت ما و جهان اسلام نیست بلکه سایر ملت‌ها و غیر مسلمین هم در اقصی نقاط جهان شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند زیرا دست آمریکا به خون ملت‌های جهان آلوده است و قتل عام مردم در فلسطین، لبنان، افغانستان، عراق، سوریه و حتی در سال‌های نه چندان دور در ویتنام، ژاپن و ... باعث به وجود آمدن نفرت جهانی از آمریکا شده است.

به گفته وی ادبیات اسلام همواره با ادبیات سلطه‌گرایانه در تضاد بوده و خواهد بود و این تعارض را نمی‌شود حل و فصل کرد، مگر با ایستادگی، مبارزه، مقابله و مقاومت در برابر سلطه‌گران و نظام‌های استکباری.

معاون استاندار گلستان در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ژنو اظهار داشت: آنها تا دیروز بر این طبل می‌کوبیدند که ما خواهان مذاکره رودررو با ایرانیم اما آنها پای میز مذاکره نمی‌آیند، حال آنکه مذاکرات در سطح بالای وزرای امور خارجه در حال برگزاری است اما خواسته آنها همان مشقی است که توسط اسرائیل غاصب و نتانیاهو به آنها دیکته شده است. 

وی بیان داشت: قطعا مشکل آمریکا با نظام جمهوری اسلامی بحث هسته‌ای نیست و آنها همواره بهانه‌های متعددی برای خصومت و دشمنی با ملت ما خواهند تراشید و به مرور زمان طرح خواهند کرد که مقام معظم رهبری در سخنان گهربارشان در روز 12 آبان ماه امسال به این مسائل اشاره فرمودند.

جمشیدی در پایان تأکید کرد: ملت ما با تأسی از قیام عاشورا و فرهنگ حسینی همواره در برابر ظلم و ستم مستکبرین و زیاده‌خواهان ایستادگی خواهند کرد و لحظه‌‌ای از آرمان‌های امام راحل و شهدا کوتاه نخواهند آمد.

انتهای پیام/2307/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول