اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کرمان

هنرمندان برای ارتقای فرهنگ و هنر‌ کرمان تلاش کنند‌

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اهالی فرهنگ و هنر با خلق آثار فاخر و ناب برای ارتقای فرهنگ و هنر استان کرمان تلاش کنند.

هنرمندان برای ارتقای فرهنگ و هنر‌ کرمان تلاش کنند‌

احمد سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: در حال حاضر و بر ‌اساس طرح‌هایی که از سال‌های قبل مد‌نظر بوده است، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی از سوی اداره کل ارشاد استان کرمان فراهم و در اختیار هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استان کرمان از حیث زیر ساختارهای فرهنگی به جایگاه مناسبی رسیده است، افزود: تالار بزرگ کرمان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی به زودی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد که فضایی بالغ بر 15 هزار متر مربع را مهیا کرده است.

سعیدی تصریح کرد: فضای موزه صنعتی کرمان نیز به بیش از 2.5 برابر ارتقا یافته و با فضای روبازی که در این مکان فراهم شده امکان دیگری به این مجموعه افزوده است.

وی ابراز داشت: همچنین تالار چند منظوره هنرستان هنرهای زیبا با ظرفیت یک‌هزار نفری نیز طی چند سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

سعیدی عنوان کرد: مجموعه ارشاد با تمام توان و حسب ماموریت و وظیفه ذاتی خود تلاش کرده‌ تا این اتفاقات مثبت در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رقم بخورد که هم‌اکنون بخش مهمی از این اقدامات به شکل مناسبی به انجام رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: انتظار داریم، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و موثران فرهنگی و هنری با خلق آثار فاخر و ناب هنری برای ارتقای فرهنگ و هنر استان کرمان تلاش کنند.

وی افزود‌: در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی گام‌های خوبی در استان کرمان برداشته‌ایم و‌ اکنون در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای ده‌ها و صدها مؤسسه‌، مجوز فعالیت صادر کرده‌ایم که در حال حاضر مشغول به کار هستند.

سعیدی با اشاره به درگذشت استاد حمید مظهری عنوان کرد: حمید قنبری رئیس فعلی انجمن تعزیه استان کرمان‌ با رأی هیئت مدیره کانون هنر به عنوان مدیرعامل این کانون انتخاب شد.

وی بیان داشت: کانون هنر باید نقش محوری ایده‌پردازی و ترسیم افق مناسب و اتخاذ راهبردی برای رسیدن با اهداف فرهنگی و ارتقای شاخص‌ها در بخش‌های مرتبط را به انجام برساند.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول