اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

کتابخانه مرکزی ارومیه یکی از استانداردترین کتابخانه‌های کشور است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه مرکزی ارومیه با توجه به شیوه مدیریتی و برخورداری از امکانات مناسب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، یکی از استانداردترین کتابخانه‌های کشور است.

کتابخانه مرکزی ارومیه یکی از استانداردترین کتابخانه‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عابد فتاحی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب که در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شده است، اظهار داشت: باید برای غنی‌سازی، توسعه و تجهیز دیگر کتابخانه‌های عمومی استان گام‌های موثری برداشته شود.

وی بر شیوه مدیریتی و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری منحصربفرد کتابخانه مرکزی ارومیه اشاره کرد و گفت: این کتابخانه را می‌توان در زمره یکی از استانداردترین کتابخانه‌های کشور قرار داد که این مسئله مایه افتخار بزرگ است.

فتاحی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی ارومیه در حال حاضر به عنوان گنجینه‌ای بی‌نظیر در استان است که باید تلاش‌های لازم برای تعمیم و گسترش این امکانات و تجهیزات در سطح دیگر کتابخانه‌های عمومی استان افزایش یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بر اثرگذاری گسترده کتاب در ارتقای سطح دانش و اطلاعات افراد اشاره و تصریح کرد: مطالعه کتاب سبب تقویت روحیه افراد شده و در آرامش انسان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به مراحل متعددی که کتاب‌ها پیش از چاپ و انتشار طی می‌کنند، تا به دست مخاطبان برسند، بر اهمیت نگهداری صحیح از آنها اشاره کرد و افزود: اعضای کتابخانه‌های عمومی نیز باید با عنایت بر این مسئله نگذارند زنجیره دسترسی به حتی یک کتاب در جامعه گسسته شود.

فتاحی بر حضور گسترده عمومی اقشار جامعه در کتابخانه‌ها و تقویت فرهنگ مطالعه میان آنان تأکید کرد و افزود: با وجود گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی نظیر موبایل، کتاب‌های صوتی و اینترنتی، لذت مطالعه کتاب‌های چاپی قابل مقایسه با سایر ابزارها نیست و با وجود محاسن عمده‌ای که شاید داشته باشند، نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای کتب چاپی باشند.

وی با بیان اینکه «کتاب بهترین دوست انسان است» بر لزوم حمایت‌های مادی و معنوی از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: بنده شخصاً از هیچ فرصتی برای کمک به مراکز کتابخانه‌ای دریغ نخواهم کرد.

وی خطاب به جوانان نیز خاطرنشان کرد: با انتخاب بهترین و سودمندترین کتاب‌ها می‌توان بهترین بازخورد را از کتاب در رفتار و سطح بینش خود شاهد بود و به این ترتیب می‌توان راهگشای دیگران نیز در پیشبرد مسیر زندگی شد.

گفتنی است به مناسبت بیست و یکمین دوره هفته کتاب، نمایشگاهی تا چهاردهم آذر ماه در کتابخانه مرکزی ارومیه دایر است که بازدید برای عموم شهروندان آزاد بوده و تا 20 درصد تخفیف نیز برای خریداران کتاب از این نمایشگاه تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول