اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف رودسر خبر داد

آموزش قرآن با رایانه در دارالقرآن رودسر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر از آموزش قرآن با رایانه در دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده در این شهرستان خبر داد.

آموزش قرآن با رایانه در دارالقرآن رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام رمضان‌علی پاکیزه عصر امروز در بازدید کاروان خبری اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: مسجد و دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده از بزرگ‌ترین موقوفه‌های رودسر است.

وی به افتتاح دارالقرآن طالب‌زاده در اردیبهشت امسال در رودسر اشاره کرد و افزود: 300 دانش‌آموز زیر شش سال به بالا اکنون در دارالقرآن مذکور آموزش می‌بینند.

پاکیزه حفظ قرآن را اولویت آموزش دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده دانست و بیان کرد: دانش‌آموزان یک جزء تا 2.5 جزء قرآن را حفظ کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر با بیان اینکه دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده با زیربنای 250 متر مربع احداث شده است، تصریح کرد: دارالقرآن مذکور دارای اتاق رایانه است و مجهزترین دارالقرآن گیلان محسوب می‌شود.

وی تاریخ وقف مرحوم طالب‌زاده را 1329 اعلام کرد و گفت: سال 86 ساختمان دارالقرآن احداث شده است.

پاکیزه وجود اتاق کودک را از ویژگی‌های دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده خواند و یادآور شد: دارالقرآن مذکور در حیاط مسجد طالب‌زاده احداث شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رودسر ایجاد فضای قرآنی را خواسته مردم عنوان کرد و افزود: نماسازی بیرونی، کاشی‌کاری و جداسازی اتاق‌های دارالقرآن مرحوم طالب‌زاده 105 میلیون تومان هزینه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 263 بقعه در رودسر، اظهار کرد: 36 پروژه عمرانی بقاع متبرکه رودسر در حال اجرا است.

پاکیزه پیشرفت فیزیکی تعمیر و نگه‌داری بقاع متبرکه رودسر را 100 درصد خواند و بیان کرد: پروژه‌های احداثی رودسر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش فارس، ساختمان مسجد مرحوم حاج سید حسین طالب‌زاده در سال 1310 هجری قمری وقف شده و در سال 1346 توسط مرحوم حاج سید موسی طالب‌زاده بازسازی شد و در سال 1375 دوباره بنای مسجد بازسازی شده است.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول