اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه 35 را در بین دانشگاه‌های کشور دارد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی رتبه سی و پنجم را در بین دانشگاه‌های کشور از لحاظ کمیت و کیفیت به دست آورده است.

دانشگاه محقق اردبیلی جایگاه 35 را در بین دانشگاه‌های کشور دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در جلسه معاونان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ارتقای قابل توجه جایگاه دانشگاه در نظام رتبه‌بندی بین‌المللی URAP بسیار امیدوارکننده است که انتظار می‌رود این جایگاه همچنان ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: براساس آخرین گزارش نظام رتبه‌بندی URAP که گزارش آن در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نیز انعکاس یافته است، دانشگاه محقق اردبیلی رتبه 35 را در بین دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به خود اختصاص داده است.

گنجی خاطر نشان کرد: در این نظام رتبه‌بندی، رتبه جهانی دانشگاه 1804 و رتبه دانشگاه در آسیا 602 است که برای نخستین بار نام دانشگاه در لیست دانشگاه‌های برتر نظام رتبه‌بندی مزبور قرار گرفته است.

این مسئول اضافه کرد: این رتبه‌بندی بر مبنای تولیدات علمی هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دانشگاه‌های جهان که در پایگاه‌های علمی Web of Science و JCR نمایه شده است، انجام می‌گیرد و در رتبه‌بندی امسال تولیدات علمی سال 2012 مبنای رتبه‌بندی جدید است.

وی بیان کرد: نظام رتبه‌بندی مزبور امسال در مجموع 40 دانشگاه معتبر کشور حائز شرایط را در لیست دانشگاه‌های برتر خود قرار داده و رتبه‌بندی انتشار یافته سال 2013 پایگاه مزبور صرفاً بر مبنای تولیدات علمی نمایه شده سال 2012 در پایگاه‌های علمی Web of Science و JCR و استنادهای دوره 2008 لغایت 2012 است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: افزایش رتبه دانشگاه براساس تولیدات علمی Web of Science نشانگر رشد کیفی تولیدات علمی دانشگاه در سال‌های اخیر است.

گنجی اظهار امیدواری کرد: با عنایت به افزایش چشمگیر رشته‌های تحصیلات تکمیلی مخصوصاً دوره دکتری در سال‌های اخیر شاهد ارتقای رتبه علمی دانشگاه در سال‌های آتی باشیم.

وی ادامه داد: رتبه دانشگاه محقق اردبیلی براساس تولیدات علمی منتشر شده در پایگاه Scopus در سال 2013 در بین دانشگاه‌های کشور با ارتقای رتبه به 39 رسیده است.

انتهای پیام/62003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول