اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از یک نشست خبری در کهگیلویه و بویراحمد

وقتی نصب گاردریل بیش از ساختن بیمارستان برای پزشک اهمیت دارد

نخستین نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه علاوه بر متن حواشی جالبی نیز داشت.

وقتی نصب گاردریل بیش از ساختن بیمارستان برای پزشک اهمیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نخستین نشست خبری دکتر رضا چمن با اصحاب رسانه همان‌گونه که وعده داده بودند در مرکز بهداشت این استان با حضور مدیران مسئول رسانه‌های استانی برگزار شد.

رضا چمن در این نشست نشان داد که علاوه بر تخصص در امور بهداشت و درمان در حوزه شعر و مشاعره نیز تبحر خاصی دارد چرا که هر بخش از حوزه سلامت را با قطعه شعری تفسیر و تبیین می‌کرد.

رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی این استان در سخنان خود به کرات روستاها را مستحق‌ترین مناطق برای ارائه خدمات درمانی دانست و چندین بار خود را روستازاده‌ای معرفی کرد که برای رسیدگی به وضعیت نامطلوب بهداشتی و درمانی روستاها، مدیریت در استانی محروم را به کار در استان برخورداری همچون سمنان ترجیح داده است.

چمن بیش از هر چیز خبرنگاران و اصحاب رسانه را به پرهیز از پرداختن به حواشی دعوت می‌کرد و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را نه عزل و نصب‌ها بلکه کمبودها عنوان کرد.

رئیس جدید حوزه سلامت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود پرداختن بیش از حد به موضوعات حاشیه‌ای را درد تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: هنوز سکان مدیریت دانشگاه را چند روزی به دست نگرفته بودم که عضو شورای روستای محل زندگیم خط و نشان می‌کشد که باید فلان مدیر را عزل و آن دیگری را نصب کنی.

چمن به بحث نیازها و ضرورت‌ها در حوزه کاری خود هم گریزی زد و گفت: من باید به دنبال ضرورت‌ها باشم چرا که اگر بخواهم نیازها را مد نظر قرار دهم با این کمبود و نبود اعتبارات هیچ کاری از دستم برنمی‌آید و اگر اکنون به من بگویند اولویت با نصب گاردریل در فلان جاده است و یا ساخت بیمارستانی جدید شک نکنید که گاردریل را پیشنهاد می‌دهم.

بخش عمده‌ای از اظهارات چمن در این نشست 2.5 ساعته در خصوص ارتباط خود با رسانه‌ها بود که قول همه گونه همکاری با آن‌ها داد و گفت: حاضرم در حوزه کاری خود برای شما به صورت مداوم یادداشت تهیه کنم.

وی محرومیت‌ها را تنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت ندانست و با بیان مثالی از استان سمنان و شهر شاهرود که چندین سال عهده‌دار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی آن شهر بوده، گفت: استان ما تنها 14 هزار کیلومتر مساحت دارد و استان سمنان 52 هزار کیلومتر مربع که در آن جا هم یک مادر باردار برای رسیدن به شهر می‌بایست فاصله بعضاً 400 کیلومتری را طی کند.

وجود بیش از هزار و 500 نیروی مازاد در علوم پزشکی استان یکی دیگر از مشکلاتی بود که چمن به آن اشاره کرد و گفت: چه انتظاری از پزشک متخصص در این استان دارید که 15 ماه تمام است مطالباتش پرداخت نشده است.

انتهای پیام/2571/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول