اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

ثبت جهانی فرش کاشان افتخار حوزه هنر منطقه است

معاون سیاسی اجتماعی، امنیتی استانداری اصفهان، ثبت جهانی فرش کاشان را یکی از افتخارات حوزه هنر و میراث معنوی این منطقه دانست.

ثبت جهانی فرش کاشان افتخار حوزه هنر منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه بازدید از کارگاه قالی‌بافی عتبات عالیات در راوند کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بافت فرش برای حرم مطهر امام حسین(ع) و ائمه اطهار در عتبات عالیات حرکت فرهنگی مذهبی مهمی است که در کاشان پایه‌ریزی شده است و می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر شهرهای کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه‌های فرش برای عتبات عالیات در کاشان اقدامی بی‌نظیر با هدف تکمیل شدن فرش‌های آستان مبارک ابا عبدالله‌الحسین، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و سایر عتبات عالیات است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری اصفهان تصریح کرد: ایجاد یک‌هزار و 500 فرصت اشتغال در کارگاه‌های فرش‌بافی عتبات عالیات در کاشان و احیای هنر اصیل فرش شهرستان کاشان است که کاشان را با این هنر به دنیا معرفی کرده است.

وی، بافت فرش دستباف برای عتبات عالیات در شهرستان کاشان را اقدامی بی‌نظیر در کشور دانست و افزود: هر گونه فعالیتی که برای ائمه اطهار انجام می‌شود، می‌تواند به عنوان یک اقدام بی‌نظیر و الگویی معنوی به دیگر شهرستان‌های کشور معرفی شود.

اسماعیلی، احیای این اقدام فرهنگی معنوی در شهرستان کاشان و توسعه و گسترش آن در جامعه را دارای حسنات و برکات زیادی دانست و افزود: فضای معنوی کارگاه‌های فرش برای عتبات عالیات، فضایی آکنده از عشق و علاقه به امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار را به وجود آورده که با مشارکت در چنین کار بزرگ معنوی می‌تواند به عنوان یک امتیاز منحصر به فرد برای بافندگان فرش در این کارگاه‌ها محسوب شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان استان برای توسعه و گسترش چنین حرکت‌های معنوی از هیچ تلاش و حمایتی دریغ نمی‌کنند، بیان داشت: این گونه فعالیت‌ها دارای مزایای زیادی از جمله ماندگاری و ضبط و ثبت در تاریخ و جامعه است.

به گفته وی، ایجاد شش کارگاه قالی‌بافی برای عتبات عالیات و علاقه‌مندی بافندگان فرش برای ائمه اطهار یک حرکت بزرگ معنوی است که نظیر چنین حرکتی را نمی‌توان در هیچ کجای ایران مشاهده کرد.

معاون سیاسی اجتماعی، امنیتی استانداری اصفهان همچنین زیارت امام حسین(ع) و دیگر ائمه اطهار را تنها درخواست و مطالبات بافندگان فرش در کارگاه‌های قالی‌بافی عتبات عالیات کاشان قلمداد و عنوان کرد: ایجاد کارگاه‌های قالی‌بافی عتبات عالیات در کاشان و بافت 72 فرش نفیس برای آستان اباعبدالله‌الحسین(ع) در شهرستان کاشان یکی از شگفتی‌ها و معجزاتی است که با تعداد شهدای دشت کربلا در تقارن است.

اسماعیلی، ثبت جهانی فرش کاشان را یکی از افتخارات حوزه هنر و میراث معنوی این منطقه دانست و یادآور شد: استفاده توأمان از روش‌های سنتی و دانش جدید در صنعت فرش کاشان و حفظ اصالت هنر فرش دستباف کاشان در کارگاه‌های فرش عتبات عالیات این شهرستان می‌تواند فرش کاشان را به عنوان یک صنعت قدیمی و ماندگار برای این شهرستان حفظ کند.

وی متذکر شد: انعکاس وسیع رسانه‌ای بافت فرش عتبات عالیات در شهرستان کاشان باعث شور و شوق زیادی بین مردم سراسر کشور برای مشارکت در این کار معنوی که با نام اباعبدالله الحسین (ع) گره خورده شده است تا با اتصال به این منبع لایزال الهی فعالیت کنند. 

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول