اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن فرش دستباف استان اصفهان مطرح کرد

کاهش فروش فرش دستباف ایرانی

رئیس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تولید‌کنندگان را شاه‌مهره زنجیره تولید فرش دانست و گفت: به دلیل بلا‌تکلیفی بازار، وضعیت فروش فرش دستباف در داخل کشور مناسب نیست.

کاهش فروش فرش دستباف ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی خانه صنعت، معدن  و تجارت استان اصفهان، باقر صیرفیان با بیان اینکه قیمت فرش دستباف بین 20 تا 30 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: با این وجود به دلیل رکود قیمت، خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فرش ایرانی در خارج از کشور نیز فروش خوبی ندارد، ادامه داد: تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز و وضعیت نا‌مناسب اقتصادی برخی از کشور‌های هدف از عوامل موثر بر کاهش صادرات این کالا محسوب می‌شود.

رئیس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات دیگری در این بخش تصریح کرد: کمبود بافنده فرش یکی از این مشکلات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ضعف در فرهنگ‌سازی، بسیاری از مردم حاضر نیستند بافنده باشند، چرا که همواره از خانواده‌های قالیباف به اشتباه به عنوان افراد فقیر نام برده شده است، اضافه کرد: پشم، کرک، ابریشم و نخ از مواد اولیه این صنعت است.

صیرفیان با اشاره به اینکه قیمت کرک در چند ماه گذشته بین دو تا سه برابر شده است، تاکید کرد: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن دستمزد‌ها، فرش ارزان شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مسائل، سرمایه در گردش تولید‌کننده را کاهش داده است که دولت باید با وام بلند‌مدت و بهره کم، آنها را در رفع این کمبود نقدینگی یاری کند، افزود: چرا که تولیدکنندگان، شاه‌مهره زنجیره تولید فرش هستند و تمام بخش‌های مربوط مانند طراح، نقاش، رنگرز و سایر بخش‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند.

رئیس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: امیدواریم دولت با بهبود روابط با کشور‌های خارجی راه را برای صادرات فرش دستباف ایرانی هموار کند.

انتهای پیام/63004/ل/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول