اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل خبر داد

توزیع سبد غذایی برای رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند

مدیر کمیته امداد شهرستان اردبیل از توزیع سبد غذایی ویژه برای رفع سوءتغذیه کودکان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان اردبیل خبر داد.

توزیع سبد غذایی برای رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل قدیمی عصر امروز در جلسه امور بهداشتی و تغذیه کمیته امداد اردبیل اظهار داشت: بالغ بر 360 میلیون ریال بابت رفع سوء تغذیه‌ کودکان زیر شش سال خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در آبان ماه سال‌جاری پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: مبلغ پرداختی در قالب سبد غذایی در بین 185 خانواده‌ تحت حمایت که کودکانشان دچار مشکل سوء تغذیه هستند، توزیع شده است.

قدیمی سرانه‌ هر سبد غذایی را 200 هزار ریال عنوان کرد و افزود: سبد غذایی توزیع شده شامل تن ماهی، برنج، ماکارونی، نخود، لوبیا، عدس، روغن مایع، خرما، شکر، مرغ و تخم مرغ بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سوء تغذیه‌ کودکان زیر شش سال خانواده‌های تحت حمایت با تأیید کارشناسان مرکز بهداشت انجام می‌پذیرد، خاطر نشان کرد: امدادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت ماهیانه سبدهای غذایی را در بین خانواده‌های دارای فرزندان مبتلا به سوء تغذیه توزیع می‌کنند.

وی در ادامه‌ سخنان خود با بیان اینکه داشتن تغذیه‌ سالم موجب رفع بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی خانواده‌های تحت حمایت می‌شود، اضافه کرد: در این راستا در صدد هستیم تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تغذیه‌ سالم توجه به این مسئله‌ مهم را در بین خانواده‌های تحت حمایت رواج دهیم.

پرداخت 11 میلیارد ریال حق بیمه‌ تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 11 میلیارد و 689 میلیون ریال حق بیمه‌ تأمین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی این نهاد مقدس پرداخت شده است.

قدیمی افزود: مبلغ پرداختی به حساب بیمه‌ تأمین اجتماعی برای 11 هزار و 260 نفر از سرپرستان خانوار تحت حمایت کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه افزون بر شش میلیارد و 568 میلیون ریال حق بیمه برای مجریان طرح‌های خودکفایی کمیته‌ امداد پرداخت شده است، تصریح کرد: تعداد چهار هزار و 991 نفر از مجریان طرح خودکفایی از بیمه‌ تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد 6 هزار و 269 زن سرپرست خانوار نیز بیمه‌‌ تأمین اجتماعی هستند، خاطر نشان کرد: بابت حق بیمه‌ این تعداد از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت نیز بیش از پنج میلیارد و 120 میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.

قدیمی با اعلام اینکه یکی از اهداف اصلی کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) توانمند‌سازی خانواده‌‌های تحت پوشش است، اظهار داشت: این نهاد مردمی به موجب آینده‌نگری برای خانواده‌های تحت حمایت با بهره‌مندی از بیمه‌های تأمین اجتماعی در صدد است تا آتیه‌ای مطلوب را برای آنان رقم بزند.

وی با اشاره به مزیت‌های بیمه برای خانوارهای تحت حمایت اضافه کرد: بهره‌مندی از کاهش هزینه‌های درمانی و همچنین وجود سوابق بیمه‌ بازنشستگی از جمله مهمترین مزایای بیمه‌ تأمین اجتماعی است.

پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در اردبیل

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 9 میلیارد و 636 میلیون ریال در قالب تسهیلات کارگشایی به خانواده‌‌های نیازمند و تحت حمایت پرداخت شده است.

قدیمی افزود: این مبلغ به صورت کاملاً ‌قرض‌الحسنه در اختیار یک‌هزار و 426 خانواده نیازمند قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این مبلغ جهت رفع مشکلات نیازمندان تحت حمایت و دستگیری از اقشار کم درآمد جامعه پرداخت شده است.

قدیمی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام یافته‌ توسط کمیته‌ امداد شهرستان اردبیل جهت توانمندی مددجویان تحت حمایت خاطر نشان کرد: توانمند ساختن مددجویان و حمایت از آنان در قالب ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای، مشاوره شغلی و تشویق و اعطای تسهیلات وام کارگشایی موجب می‌شود تا حس اعتماد به نفس در بین آنها تقویت شده و این قشر آسیب‌پذیر بر روی توان خود تکیه کند.

این مسئول حمایت از توانمندی خانواده‌های تحت حمایت را از اهداف اساسی کمیته‌ امداد عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات کارگشایی بتوانیم مشکلات آنان را به کمترین میزان و پایین‌ترین درصد برسانیم.

انتهای پیام/62001/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول