اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین زهرا:

بصیرت عاشورایی در عزاداری‌ها تبیین شود

امام جمعه بویین زهرا گفت: هیئت‌های عزاداری معرفت و بصیرت عاشورا را تبیین کنند.

بصیرت عاشورایی در عزاداری‌ها تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بویین زهرا نهضت حسینی را پشتوانه معنوی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: استمرار فرهنگ عاشورا تا به امروز جامعه را از گزند فتنه دشمنان محفوظ داشته و زمینه‌ساز جهش کشور بوده است.

امام جمعه شهر بویین زهرا از برنامه عزاداری بویین زهرا در دهه نخست تقدیر کرد و افزود: دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری باید با شور و شعور بیشتر ضمن گرامیداشت دهه‌های دوم، سوم و ماه صفر به عزاداری و سوگواری حسینی بپردازند.

زرینه، نهضت عاشورا را تأثیرگذارترین آرمان فرهنگی در جامعه دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و پیشینه بسیار معنوی شهر بویین زهرا دسته‌های عزاداری و مسئولان باید به عنوان الگو در بین دیگر سوگواران به شور و شعور حسینی پرداخته و فضایل معنوی و معرفتی عاشورا و قیام سرخ حسینی را برای اقشار شهروندان تبیین کنند.

امام جمعه شهر بویین زهرا با اشاره به برپایی ایستگاه‌های توزیع نذورات در ایام سوگواری محرم تصریح کرد: نذر و نذورات در اینچنین ایامی بسیار مورد تأکید قرار گرفته است و عزاداران باید با الگوگیری از ائمه اطهار سعی در هدایت خویش به سوی خیر و عافیت داشته باشند.

زرینه خواستار برپایی هرچه بیشتر مراکز فرهنگی و تلاش عناصر دینی در شهر بویین زهرا شد و افزود: مسئولان تبلیغات اسلامی لازم است تا در اینچنین ایامی با ساماندهی و اعزام روحانیون زمینه گرایش و آشنایی بیشتر عزاداران با فرهنگ عاشورا را مهیا کنند.

انتهای پیام/77005/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول