اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

کتابداران به عنوان مبلغان فرهنگی مروج فرهنگ مطالعه باشند

امام جمعه سلماس بر اهمیت فعالیت کتابداران اشاره کرد و گفت: کتابداران می‌توانند با عملکرد خود، در ترویج نهضت مطالعه در جامعه موثر باشند.

کتابداران به عنوان مبلغان فرهنگی مروج فرهنگ مطالعه باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس حجت‌الاسلام سید محمد موسوی صبح امروز در حاشیه دیدار با کتابداران سلماس، اظهار داشت: فعالیت کتابداران از جمله فعالیت‌های دشوار فرهنگی در جامعه است که پیوست‌های فرهنگی متعددی نیز در جامعه به همراه دارد.

وی تفکر و اندیشه را از دشوارترین کارها عنوان کرد و افزود: فعالیت کتابداران در زمره فکر و اندیشه است و با توجه به اثرگذاری گسترده‌ای که فعالیت کتابداران بر گرایش افراد نسبت به مطالعه کتاب می‌تواند داشته باشد، می‌توان کتابداری را در زمره مشاغل مهم جامعه یاد کرد.

موسوی با اشاره به احادیثی از ائمه معصوم علیهم‌السلام، تصریح کرد: سودمندترین افراد کسانی هستند که بیش‌ترین سود و منفعت را به دیگران برسانند و ماهیت فعالیت کتابداران نیز از این حیث که می‌توانند با راهنمایی صحیح خود افراد را به سمت تفکر و اندیشه درست از طریق معرفی کتاب‌های مفید به آنها سوق دهند، می‌تواند در این زمینه قابل تأمل باشد.

امام جمعه سلماس خاطرنشان کرد: کتابداران می‌توانند با توجه به موقعیت شغلی خود،  در گرایش افراد نسبت به مطالعه نقش مهمی داشته باشند و با عملکرد صحیح خود و در نظر گرفتن جوانب مختلف،  افراد را نسبت به منافع عدیده مطالعه کتاب آشنا کنند.

وی بر لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تأکید کرد و افزود: کتاب مایه هویت بشری است و نقش مهمی در بارورسازی افکار و اندیشه‌ها دارد.

موسوی در این راستا بر اهمیت مطالعه کتاب‌های تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: مطالعه این کتاب‌ها سبب وسعت زمینه‌های فکری در افراد شده و  انسان را با تجارب گذشتگان آشنا می‌کند.

وی در این میان بر اهمیت استفاده از کتاب‌های مفید نیز اشاره کرد و افزود: اثرگذاری مطالب ارائه شده در کتاب‌ها بسیار زیاد است و مخاطب باید با درک این موضوع نسبت به انتخاب آثار مفید اقدام کرده، سپس بر ارزش این آثار مهم نیز واقف باشد.

موسوی خطاب به کتابداران متذکر شد: کتابداران باید محیط خلوت و توأم با آرامش کاری خود را غنیمت بدانند و از این فرصت برای مطالعه کتب ارزشمند نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

انتهای پیام/61006/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول