اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی خبر داد

برداشت زودتر از موعد چغندر قند از مزارع اصفهان

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در حال حاضر توصیه‎های هواشناسی بیانگر این است که هرچه زودتر چغندر قند باید از مزارع برداشت شود، چرا که در صورت بارش برف این محصول از بین می‎رود.

برداشت زودتر از موعد چغندر قند از مزارع اصفهان

مصطفی طغیانی امروز در گفت‎وگو با خبرگار فارس در اصفهان در ارتباط با توصیه‎های سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان در فصل سرما اظهار کرد: روز یکشنبه هر هفته همکاران سازمان اعم از زراعت، باغبانی، منابع طبیعی، ترویج و تحقیقات در هواشناسی استان حضور پیدا کرده و با توجه به پیش‎بینی‎های هواشناسی هشدارهای ترویجی را به صورت هفتگی تهیه کرده و در اختیار شهرستان‎ها قرار می‎دهند.

وی افزود: در صورت برداشت کشتی زودتر از موعد مقرر و یا محصولی با توجه به وضعیت آبی و هوایی زودتر برداشت شود، هشدارهای ترویجی گفته شده و به تمام شهرستان‎ها، ادارات وابسته، کانون‎های کشاورزان خبره و انجمن حمایت از کشاورزان ارسال می‎شود.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه خطر عمده سرمازدگی در باغات در فصل بهار است، تصریح کرد: باغداران باید در فصل سرما از سیستم‎های گرمایشی در باغات خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ارائه برنامه مناسب برای کشت در فصول مختلف با توجه به شرایط آب ‎و هوایی منطقه، نوع آب و خاک و میزان آب موجود در اختیار کشاورز انجام می‎شود، ادامه داد: در مناطق معتدل اصفهان، کشت گندم و جو تا 15 آذر ماه نیز انجام می‎شود، اما در مناطق سرد مانند فریدون‌شهر، فریدن، سمیرم و سایر مناطق سردسیر کشت گندم و جو پایان یافته است.

طغیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر توصیه‎های هواشناسی بیانگر این است که هرچه زودتر چغندرقند باید برداشت شود، تاکید کرد: چرا که در صورت بارش برف این محصول از بین می‎رود.

وی اضافه کرد: به دلیل احتمال کاهش هوا تا پنج درجه طی چند روز آینده، در صورت وجود سیب‎رمینی در مزارع و انار در باغات توصیه می‎شود که کشاورزان این محصولات خود را زود‌تر برداشت کنند.

انتهای پیام/63015/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول