اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی درمیان:

1020 هکتار از زمین‌های باغی و زراعی درمیان بیمه هستند

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان اینکه مجموع سطح محصولات بیمه شده باغی و زراعی سال گذشته در این شهرستان هزار و 20 هکتار است، گفت: 197 هکتار محصولات باغی و 823 هکتار محصولات زراعی درمیان بیمه هستند.

1020 هکتار از زمین‌های باغی و زراعی درمیان بیمه هستند

غلامرضا وارسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: فصل برداشت محصولات زراعی از جمله گندم و جو در شهرستان درمیان از تیرماه آغاز و تا مردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: محصولات کشاورزی درمیان که فصل برداشت آن آبان است شامل چغندر قند، علوفه، زرشک و زعفران می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان با بیان این‌که برنامه‌هایی در بحث کشاورزی برای کشاورزان درمیان در سال گذشته و امسال انجام شده است، افزود: این برنامه‌ها در بخش زراعت پیگیری خاک‌ورزی حفاظتی، کشت سیستم محصولات، ترویج کاشت کود سبز (کشاورزی حفاظتی)، تولید کمپوست و ورمی کمپوست است.

وارسته به نهاده‌های یارانه‌ای دولت که از آغاز سال جاری تاکنون در درمیان توزیع شده اشاره کرد و گفت: این نهاده‌های یارانه‌ای کودهای شیمیایی و  بذر اصلاح شده غلات بوده است.

وی ادامه داد: سهمیه نهاده‌های یارانه‌ای در درمیان برای کود شیمیایی 60 تن و بذر اصلاح شده 2.5 تن در سال جاری بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان اذعان داشت: مجموع سطح محصولات بیمه شده درمیان در سال گذشته هزار و 20 هکتار بوده که از این مقدار 197 هکتار محصولات باغی است که مهمترین آن زرشک و پسته بوده و 823 هکتار محصولات زراعی است که مهمترین آن گندم و جو  بوده است.

وارسته به پروژه‌هایی که از آغاز سال جاری تاکنون در درمیان به بهره‌برداری رسیده اشاره و اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل احیاء و مرمت قنوات، احداث استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزان، اصلاح شیوه‌های آبیاری، جاده دسترسی، اجرای برق فشار ضعیف، مجتمع دامپروری و آبیاری تحت فشار می‌شود.

وی مجموع اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر 14 هزار و 675 میلیون ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/69024/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول