اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مشکلات مسکن مهر ابرکوه گزارش می‌دهد

بی‌مهری مسئولان به مسکن مهر

با وجود تلاش‌هایی که در سایت مسکن مهر ابرکوه صورت گرفته است، ساکنان این منطقه هنوز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و این مشکلات لذت خانه‌دار شدن را از آن‌ها گرفته است.

بی‌مهری مسئولان به مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه،‌ سایت مسکن مهر ابرکوه به عنوان بزرگترین پروژه مسکن مهر در شهرستان‌های استان یزد و به صورت متمرکز ساخته شده است، اگر چه به اذعان همگان پیشرفت‌های خوبی داشته اما با توجه به عدم وجود برخی زیرساخت‌ها از جمله عدم راه دسترسی مناسب و آسفالت معابر، مشکلات بسیاری را برای ساکنان منطقه فراهم کرده است.

ساکنان این منطقه که اغلب فاقد خانه بودند، این روزها ذوق خانه دار شدنشان تحت تاثیر مشکلات سایت مسکن مهر کور شده و هنوز فرصت نکرده‌اند طعم خانه‌داری و رهایی از خانه به دوشی را بچشند.

این مشکلات تا آنجا پیش رفت که حتی جلسه‌ای از شورای شهر ابرکوه با حضور تمامی دست‌اندرکاران و متولیان و مسئولانی که به نوعی با ایجاد مسکن مهر مرتبط بوده‌اند، اختصاص یافت.

960 خانوار در سایت مسکن مهر ساکن شده‌اند

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر ابرکوه در این زمینه اظهار داشت: در سایت مسکن مهر ابرکوه و در زمینی به مساحت 75 هکتار با یک‌هزار و 311 قطعه مسکونی، تاکنون 960 خانوار در یک‌هزار و 200 واحد ساخته شده سکونت یافته‌اند.

سیدحبیب زارعی افزود: آبرسانی تکمیل شده و برق‌رسانی نیز به جز در بخشی از انتهای سایت که قرار است در شورای مسکن استان مورد بررسی قرار گیرد، انجام شده است.

وی ادامه داد: گازرسانی نیز تکمیل شده و از حفاری فاضلاب شهری نیز حدود یک کیلومتر باقی مانده است.

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر ابرکوه اظهار داشت: حدود یک‌هزار سند مسکن مهر نیز صادر شده است که در رهن بانک قرار می‌گیرد.

خاکی بودن خیابان اصلی سایت مسکن مهر اصلی‌ترین مشکل ساکنان است

زارعی ادامه داد: در بخش ورودی به مسکن مهر و از لحاظ آسفالت دچار بیشترین مشکل هستیم و خیابان 24 متری حدفاصل بیمارستان، شهرک ولایت و مسکن مهر، بزرگترین مشکلات در این بخش را به عنوان خیابان اصلی سایت دارند.

وی اظهار داشت: از طرف دولت، 360 میلیون تومان به عنوان یارانه به مسکن مهر اختصاص یافته است تا در زیرسازی و آسفالت مسکن مهر صرف شود که این رقم در قبال حدود پنج میلیارد تومان برآورد هزینه زیرسازی و آسفالت سایت، مبلغی ناچیز است.

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر ابرکوه ادامه داد: انتظار داریم با یاری دست‌اندرکاران و جذب این بودجه بتوانیم بخشی از مشکلات آسفالت سایت مسکن مهر ابرکوه را رفع کنیم.

مسکن مهر به فراموشی سپرده شده است

زارعی ادامه داد: با توجه به تغییرات انجام شده، مسکن مهر به فراموشی سپرده شده است و دلیل من این است که قبلاً چنانچه درخواستی در این زمینه از طرف ما می‌شد، به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌گرفت اما اکنون باید بارها برای یک درخواست به مرکز استان مراجعه کنیم.

برای آسفالت مسکن مهر وظیفه‌ای نداشتیم

این عضو اتحادیه ادامه داد: در این اساسنامه موضوع فعالیت ما فقط ساخت مسکن بوده است ضمن اینکه هر واحد مسکونی برای آماده سازی 2 میلیون تومان پرداخت کرده است که صرف هزینه‌های آماده‌سازی زمین‌ها شده است.

وی با تشریح برخی دیگر از مشکلات ساکنان مسکن مهر در ابرکوه اظهار داشت: در حالی که پیش‌بینی اختصاص زمین برای فضای تجاری، فضای سبز، فضای آموزشی و فرهنگی شده است اما هنوز سایت مسکن مهر از این امکانات بی‌نصیب است.

مسکن مهر فاقد امکانات اولیه است

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر ابرکوه افزود: 2 مسجد پیش‌بینی شده با 30 و 70 درصد پیشرفت به حال خود رها شده و در مورد ساخت 2 مدرسه پیش‌بینی شده نیز تنها در یکی به سختی کار ساخت در حال انجام است.

زارعی ادامه داد: شهرداری ابرکوه 260 میلیون تومان از مسکن مهر بابت اضافه زیربنا و جمع‌آوری زباله از ما دریافت کرده است و فقط چند ماه است که به صورت محدود اقدام به جمع‌آوری زباله می‌کند.

وی افزود: شهرداری باید تا قبل از انحلال شرکت تعاونی‌های مسکن مهر برای رفع این مشکلات همکاری کند.

مسئولان برای حل مشکل آسفالت یاری‌رسان باشند

زارعی ادامه داد: انتظار داریم که یاری‌رسان ما در آسفالت خیابان 24 متری که خیابان اصلی سایت به حساب می‌آید و حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد، باشید.

مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر ابرکوه خاطرنشان کرد: تکمیل نامگذاری خیابان‌های سایت مسکن مهر، تامین روشنایی ورودی، قرار گرفتن اتوبوس‌های شرکت واحد در این مسیر و آبرسانی به درخت‌هایی که توسط اتحادیه برای ایجاد فضای سبز در مسیر خیابان اصلی کاشته شده از دیگر خواسته‌های ساکنان مسکن مهر است.

وی همچنین به شرح برخی اقدامات اتحادیه برای رفع مشکلات مالی اتمام پروژه مسکن مهر پرداخت و از شورای اسلامی شهر و مسئولان خواست که پیگیر این مسائل باشند.

شهردار ابرکوه نیز در این زمینه اظهار داشت: در مورد آسفالت هیچ مسئولیتی بر اساس قانون متوجه شهرداری نیست اما به سهم خود یاری‌رسان اتحادیه مسکن مهر ابرکوه خواهیم بود.

حسین حاتمی در مورد جمع‌آوری زباله نیز اظهار داشت: چنانچه مردم این منطقه مانند دیگر نقاط شهر عوارض مربوطه را پرداخت کنند، شهرداری به وظایف خود عمل می‌کند.

مردم همچنان به بهبود اوضاع محل زندگی خود امیدوارند و امید می‌رود مسئولان با دلسوزی بیشتر تا جایی که قانون به آن‌ها اجازه داده است، وارد عمل شوند و هر کدام به سهم خود مشکلی از مشکلات سایت مسکن مهر ابرکوه را برطرف کنند.

==============

گزارش از رحیم میرعظیم

==============

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول