اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای سلامت خاکعلی تأکید شد

تدوین برنامه جامع بهداشتی در خاکعلی

در جلسه شورای سلامت شهر خاکعلی بر ضرورت تدوین برنامه جامع بهداشتی در این شهر تأکید شد.

تدوین برنامه جامع بهداشتی در خاکعلی

 به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، نخستین جلسه شورای سلامت بخش بشاریات با مرکزیت شهر خاکعلی امروز با حضور زکریا رضوانی بخشدار بشاریات، حجت‌الاسلام علی اکبری امام جمعه شهر خاکعلی، مسئول مرکز بهداشتی و درمانی خاکعلی، سرپرست شهرداری و سایر اعضای شورای سلامت این شهر در سالن اجتماعات بخشداری بشاریات برگزار شد.

مشکل ثبت پرونده‌های الکترونیکی سلامت به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب از جمله عدم وجود خط تلفن ثابت و عدم وجود امکانات اینترنتی در مرکز بهداشتی و درمانی شهر خاکعلی یکی از موضوعاتی بود که از سوی مسئول مرکز بهداشتی و درمانی شهر خاکعلی در این جلسه مطرح شد.

مسئول مرکز بهداشتی و درمانی شهر خاکعلی همچنین به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان بخش بشاریات اشاره کرد و حضور یک نفر پزشک، ماما و نیروی بهداشتی را برای هر دو هزار و 500 نفر جمعیت در پیشبرد بهتر اهداف مرکز بهداشتی و درمانی و نیز ارائه خدمات و اهداف بهداشتی این شهر الزامی دانست.

در ادامه این جلسه، بخشدار بخش بشاریات با تاکید بر تشکیل شورای سلامت، نیازسنجی بهداشتی، بررسی شاخص‌ها، تجزیه و تحلیل اطلاعات، امکانات و نیروی انسانی به منظور تهیه و تدوین برنامه جامع بهداشتی در سطح بخش بشاریات را از اولویت‌های مهم شورای بهداشتی بخش خاکعلی ذکر کرد.

زکریا رضوانی با تأکید بر پیگیری همه دستگاه‌های اجرایی بر اجرایی کردن مصوبات شورای سلامت و ارسال گزارش عملکرد دبیرخانه این شورا، خاطرنشان کرد: ساز و کار لازم برای ساماندهی امور بهداشتی به ویژه در روستاها باید از سوی  دهیاران و شوراها فراهم شود تا رضایت عمومی جلب شود.

در ادامه جلسه، به رکن مهم همکاری‌های بین‌بخشی در تأمین سلامت اشاره شد و تنها راه حل رسیدن به نقطه مطلوب مساعدت، همکاری و همدلی مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذکر شد.

بنابر این گزارش، کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهر خاکعلی ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده در هفته جهانی کاهش حوادث و بلایای طبیعی، بر حفظ آمادگی همه ادارات بخش بشاریات در مواجهه با بحران‌های احتمالی تاکید کرد.

مهدی کولجی با تأکید بر مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری فعالیت‌های حوزه سلامت و جلب منابع مالی از سوی مردم در راستای اجرای برنامه‌های بهداشتی، برای دستیابی به اهداف عالیه بهداشت و درمان ضروری دانست.

در این جلسه رهاسازی فاضلاب و فضولات دامی در سطح روستاها و وجود تعداد زیاد سگ‌های ولگرد در بخش بشاریات عنوان مهم‌ترین معضلات بهداشت محیطی بخش بشاریات مطرح شد.

در این جلسه گفته شد، با آموزش و ارتقای فرهنگ بهتر زیستن در روستاها، همچنین همکاری شوراها و دهیاران می‌توان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کرد و یا عوارض سوء ناشی از آنها را کاهش داد.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول