اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کوهبنان خبر داد

برگزاری دومین همایش فرهیختگان کوهبنان

فرماندار کوهبنان از برگزاری دومین همایش فرهیختگان این شهرستان خبر داد.

برگزاری دومین همایش فرهیختگان کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با بیست و یکمین هفته کتاب صبح امروز با حضور فرماندار، امام جمعه موقت، مدیران اداره کتابخانه‌های عمومی و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان و اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی کوهبنانی طی مراسمی از برترین‌های حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان تجلیل شد.

فرماندار کوهبنان در این مراسم اظهار کرد: زمینه هدایت بشر با کتاب آغاز شد؛ به گونه‌ای که نبی مکرم اسلام (ص) با استفاده از آیات ارزشمند و گوهربار قرآن کریم زمینه سعادت و پیشرفت را برای جامعه اسلامی هموار کردند.

منصور متقی افزود: حوزه نشر و چاپ در سال‌های گذشته با پیشرفت‌های جدی روبه‌رو بوده است، اما با وجود گسترش و پیشرفت ارتباطات و فضا‌های مجازی هنوز هم کتاب از جایگاه خاص و ارزشمندی برخوردار است، زیرا کتاب در تمام اوقات در دسترس است و نیاز به وسیله جنبی برای استفاده ندارد و تمام افراد می‌توانند به خرید و مطالعه آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان کوهبنان دارای پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی است در گذشته مأمن و ماوای بسیاری از نویسندگان و بزرگان حوزه کتاب بوده است و با گذشت بیش از 700 سال هنوز هم کتاب‌های نویسنده، اندیشمند و ریاضی‌دان بزرگ کشورمان ابواسحاق کوهبنانی در دانشگاه‌ سوربن فرانسه در حال تدریس است و بسیاری از کتب ارزشمند این ریاضی‌دان و نویسندگان دیگر کوهبنانی در موزه دانشگاه پاریس نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: به منظور تجلیل از بزرگان این عرصه تاکنون دو همایش بزرگ فرهیختگان کوهبنان و محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی ایران در کوهبنان برگزار و از مؤلفان و نویسندگان تجلیل شده است و در آینده نزدیک نیز دومین همایش فرهیختگان کوهبنانی برگزار می‌شود.

فرماندار کوهبنان اضافه کرد: مردم باید کتاب را وارد زندگی خود کنند و فرهنگ مطالعه توسط خانواده‌ها نهادینه شود و والدین فرزندان خود را به مطالعه و حضور در مراکز فرهنگی و کتابخانه هدایت کنند و در کنار آنها از کتب ارزشمند کتابخانه‌ها بهره ببرند.

وی افزود: در گذشته شب‌ها مردم در محافل خانگی و محله‌ای دور هم جمع می‌شدند و فردی برای آنها شاهنامه فردوسی، دیوان اشعار شاعران مشهور و داستان‌های تاریخی و قرآنی می‌خواند که باید این سنت ارزشمند احیا شود و والدین فرزندان خود را با تعریف کردن داستان راهی رختخواب کنند.

متقی بر به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و تجلیل از کتابخوان‌های نمونه و برتر در مناسبت‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتاب به ویژه در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به بزرگان، علما، اندیشمندان و فرهیختگان کوهبنانی در کتب مختلف، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها و تجدید چاپ کتاب‌‌های نویسندگان کوهبنانی، معرفی کتاب‌های جدید‌التألیف و با ارزش‌ در سایت و برنامه‌های عمومی و جمع‌آوری اسناد مربوط به کوهبنان در کتب تاریخی باید انجام شود.

انتهای پیام/80012/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول