اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال قزوین خبر داد

راه‌اندازی سامانه ثبت تغییرنشانی در قزوین

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین گفت: سامانه ثبت تغییر نشانی در پورتال سازمان ثبت احوال کشور و این استان فعال و راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی سامانه ثبت تغییرنشانی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال استان قزوین، محمد صدرا آراسته با اشاره به اینکه سامانه ثبت تغییر نشانی در پورتال سازمان ثبت احوال کشور و استان فعال و عملیاتی شده است، اظهار داشت: این سامانه برای تسهیل در ارائه خدمات راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به عملیاتی شدن سامانه جدید ثبت تغییر نشانی و کد پستی هموطنان افزود: مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کند باید آن را در اسرع وقت به اداره ثبت احوال اطلاع دهند.

به گفته مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین، با ثبت تغییر نشانی به صورت الکترونیکی در پورتال ثبت احوال، نیازی به صدور مجدد کارت ملی نیست و تنها کد پستی جدید فرد در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ثبت می‌شود.

آراسته ادامه داد: به منظور تسهیل در این امر و کاهش رفت و آمدها، سامانه اعلام تغییر نشانی از طریق اینترنت فراهم آمده است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به پورتال اداره کل این کار را به راحتی انجام دهند.

وی با بیان اینکه این سامانه ویژه افراد بالای 15 سالی است که دارای کارت شناسایی ملی هستند، اضافه کرد: بنابراین در صورتی که کارت شناسایی ملی دریافت نکرده‌اند یا آن را مفقود کرده‌اند به یکی از ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قزوین یادآور شد: اعلام تغییر نشانی از طریق این سایت رایگان بوده و منجر به صدور کارت شناسایی ملی جدید نمی‌شود.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول