اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کابل آماده برگزاری لویه جرگه می‌شود

وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از مقامات بلندپایه دولتی و چهره‎های برجسته افغانستان خواست در ایام برگزاری جرگه مشورتی از عبور و مرور غیرضروری و استفاده از خودرو با شیشه‌های دودی خودداری کنند.

کابل آماده برگزاری لویه جرگه می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، در آستانه برگزاری جرگه مشورتی وزارت کشور افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای، از شهروندان کابل خواسته است تا با نیروهای امنیتی افغان همکاری کرده و در هنگام عبور از مناطق ایست و بازرسی پلیس با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

در این اطلاعیه با اشاره به برگزاری لویه جرگه مشورتی در روزهای پایانی هفته جاری گفته شد، نیروهای امنیتی افغان به ویژه پلیس کابل، به منظور تأمین امنیت، حفظ نظم و ترافیک و کمک به مردم کابل، تدابیر امنیتی ویژه‌ای اتخاذ کرده‌اند تا از یک طرف از وقوع احتمالی موارد ناامنی و از طرف دیگر از ازدحام ترافیکی در خیابان‌های کابل جلوگیری به عمل آید.

وزارت کشور افغانستان، شهروندان کابل را به صبر و حوصله دعوت کرده و از آنان خواسته است تا در جریان روز‎های برگزاری جرگه، مانند گذشته به نیروهای امنیتی کمک کرده و در پیشبرد امور امنیتی همکاری بیشتری داشته باشند.

در این اطلاعیه به موارد ذیل تأکید شده است:

1-  از مقامات بلند‌پایه دولتی و چهره‎های برجسته افغانستان تقاضا می‎شود تا از عبور و مرور غیر ضروری و استفاده از خودرو با شیشه دودی خودداری کرده و در هنگام عبور از مناطق بازرسی پلیس، با نیروهای امنیتی همکاری لازم را داشته باشند.

2-  در صورت وقوع حالت‌های غیرمترقبه از قبیل: بیماری‎، آتش سوزی و سایر حوادث طبیعی و غیرمنتظره، برای درخواست آمبولانس به شماره 119 پلیس و برای درخواست آمبولانس به شماره 101 پلیس آتش‌نشانی تماس بگیرند.

3- در صورت مشاهده افراد و اشیای مشکوک به نزدیک‌ترین پاسگاه پلیس خبر داده و یا با شماره 119 پلیس تماس بگیرند.

4-  در صورت روبه‌رو شدن با موانع ترافیکی و تدابیر امنیتی، بردبار و باحوصله رفتار کرده و با پلیس همکاری کنند.

5- هنگام عبور از خیابان‌هایی که به علت تدابیر امنیتی مسدود شده‌اند، از اتوبوس‌هایی که به منظور انتقال مردم در این جاده‌ها در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

در این اطلاعیه تأکید شده است که پلیس ملی همانگونه که در گذشته در خدمت مردم بوده، در چند روز آینده نیز (تا پایان لویه جرگه مشورتی) با امکانات و سرعت عمل بیشتری در خدمت شهروندان کابل قرار خواهند داشت.

دولت افغانستان برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر و کاهش ازدحام در شهر کابل، برای پنج روز تعطیلی عمومی اعلام کرده و اکنون نیز تدابیر شدید امنیتی در شهر کابل اتخاذ شده است.

قرار است حدود 2500 نفر از سراسر افغانستان برای بررسی و مشاوره در مورد پیمان امنیتی میان کابل-واشنگتن در کابل گردهم آیند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول