اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انجمن جوانان متعهد افغانستان:

امضای پیمان امنیتی با آمریکا بر خلاف اراده مردم افغانستان است

انجمن هماهنگی جوانان متعهد افغانستان امضای پیمان امنیتی و اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی را در این کشور شرم آور خوانده و آن را خلاف اراده مردم افغانستان دانست.

امضای پیمان امنیتی با آمریکا بر خلاف اراده مردم افغانستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نجیب الله» عضو انجمن هماهنگی جوانان متعهد و استاد دانشگاه، برگزاری لویه جرگه را در تضاد با قانون اساسی دانست و تاکید کرد که با وجود پارلمان، چنین جرگه‎هایی حق هیچ گونه مداخله در رابطه با این پیمان را ندارد.

آمریکا چشم به غارت معادن افغانستان دوخته است

این عضو انجمن جوانان متعهد افغانستان با بیان اینکه آمریکا به غارت معادن افغانستان چشم دوخته است، افزود: اگر مصونیت قضایی به آنان سپرده شود، دامنه جنگ در این کشور گسترده تر خواهد شد و باعث می‌شود تا جنگ با نظامیان آمریکایی مشروعیت پیدا کند.

نجیب تاکید کرد که مردم افغانستان امضای پیمان امنیتی و دادن مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی را خلاف دین و عقیده خود می‎دانند، از این رو از دولت افغانستان خواست تا از امضای این پیمان دست بردارند.

امضای پیمان امنیتی و دادن مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی شرم آور است

انجمن هماهنگی جوانان متعهد افغانستان در این گردهمایی، امضای پیمان امنیتی و اعطای مصونیت قضایی به سربازان آمریکایی را در این کشور شرم‌آور دانست.

«محمد حسن حقیار» رئیس این انجمن، امضای این پیمان را نه تنها به ضرر افغانستان بلکه برای کشورهای ایران، پاکستان و چین نیز تهدید آمیز خواند و افزود: مشکلات این معاهده از هم اکنون آغاز شده است.

وی افزود: مشکلات ترافیکی در کابل به حدی است که ساعت‎ها طول می‌کشد تا یک شخص از یک جا به جای دیگر برود.

در پایان این انجمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما مخالف هرگونه حضور مسلحانه نیروهای خارجی در افغانستان هستیم و از آن‎ها می‎خواهیم هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک کنند.

در این بیانیه، اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی مخالف آموزه‌های صریح دین اسلام خوانده شده است.

دادن مصونیت قضایی نقض استقلال افغانستان است

در ادامه این بیانیه آمده است: ما مخالف هرگونه حضور مسلحانه نظامیان خارجی در افغانستان هستیم و از آن‎ها می‎خواهیم افغانستان را به خود مردم این کشور واگذار کرده و دست از دخالت بردارند.

در این بیانیه تصریح شده که امضای این پیمان و دادن مصونیت قضایی نقض استقلال افغانستان بوده و ما آنرا به مثابه فروختن افغانستان به آمریکا می‎دانیم که به هیچ وجه برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

آنان در این بیانیه، لویه جرگه را که قرار است روز پنجشنبه با حضور 3 هزار نفر از سراسر افغانستان، در کابل برگزار شود، لویه جرگه واقعی ندانسته و خروجی این نشست را غیر قانونی و غیر قابل اجرا توصیف کردند.

انتهای پیام/خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول