اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان مرکزی:

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان مرکزی است

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان مرکزی گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان مرکزی است.

کمبود نقدینگی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی استان مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک منوچهر توسطی شامگاه دوشنبه در دیدار اعضاء خانه صنعت و معدن با استاندار مرکزی افزود: در سال‌های گذشته نیز مقرر بود برای رفع سریع‌تر مشکلات، ترمیم نقدینگی و تامین منابع مالی در قالب ستاد تسهیل و ماده 28 بودجه اقداماتی انجام شود.

وی اظهار داشت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع مشکلات کمبود نقدینگی در واحدهای تولیدی و صنعتی است که از زمان تصویب اختصاص 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و تشکیل کمیته‌های استانی برای معرفی و شناسایی واحد‌ها تاکنون از 178 واحد معرفی شده به بانک‌های عامل تنها 10 واحد صنعتی در استان مرکزی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان مرکزی خاطر نشان کرد: روند کند ارائه این منابع به یکی از معضلات جدی تبدیل شده که امیدواریم دولت جدید راهکاری برای روند سریع‌تر، روان‌تر و اثرگذار‌تر ارائه این تسهیلات اتخاذ کند.

توسطی دومین عامل رکود و عدم رونق در تولید را فضای موجود کسب و کار دانست و تصریح کرد: با شروع فعالیت دولت جدید، فضای نشاط و امید نسبت به رفع مشکلات و تحقق مطالبات فعالان بخش صنعت ایجاد شده است.

وی توقع بخش صنعت از دولت را بهبود فضای کسب و کار و تولید در کشور ذکر کرد و بیان داشت: برای رونق بخش تولید و باز گرداندن معوقات و اقساط تسهیلات به بانک‌ها و جلوگیری از مرگ واحدهای صنعتی استان، ضرورت تدوین یک برنامه مدون، منسجم و شفاف برای بخش صنعت لازم و ضروری است.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان مرکزی قاچاق کالا، تورم، مصرف بی‌رویه و نبودن سیاست و برنامه توسعه‌ای شفاف را از دیگر مشکلات صنایع عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی، فعالان بخش تولید و صنعت در خصوص گشایش ال‌سی برای واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای با محدودیت و افزایش قابل توجه هزینه‌ها مواجه هستند.

توسطی با بیان اینکه بهره بانکی حداقل 25 درصد قدرت رقابت را از تولیدکنندگان  می‌گیرد و این سود بالای بانکی عملاً کار کردن برای بانک‌ها محسوب می‌شود، افزود: تولید با بهره 30 درصد در مقابله با رقبایی چون چین که کالاهای ارزان قیمت تولید می‌کنند امکان‌پذیر نیست.

وی اظهار داشت: مشکل امروز صنعت ناشی از سوءسیاست‌های اقتصادی و خود تحریمی‌ها در سال‌های اخیر است و تحریم‌های خارجی در اولویت دوم هستند.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن استان مرکزی با اشاره به جایگاه صنعت در استان مرکزی بیان کرد: 180 هزار نفر از جمعیت استان در صنایع مشغول به فعالیت می‌باشند که با احتساب چهار نفر عائله بیش از نیمی از جمعیت استان زیر مجموعه بخش صنعت هستند. 

توسطی ادامه داد: مشکلات صنایع ریشه در مشکلات و مسائل کلان کشور دارد و حل آنها نیز نیازمند به تصمیمات کلان است و استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در استان نقش اساسی در انتقال مشکلات بخش صنعت استان به دولت دارد.

وی پیشنهاد اختصاص زمان مشخص به صورت ماهانه برای دیدار صنعتگران با استاندار برای بررسی و حل مشکلات، پیشنهاد بهبود وضعیت شهرک‌های صنعتی و ایجاد نشاط و شادابی در شهرک‌های صنعتی و پیشنهاد فراهم کردن شرایط برای حضور فعالان اقتصادی در شهر را در این جلسه مطرح کرد.

انتهای پیام/78002/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول