اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر نفت:

صنعت نفت در مسایل اجتماعی و زیست‌محیطی پارس جنوبی مسئولیت دارد

مشاور اجتماعی وزیر نفت گفت: صنعت نفت در مسایل اجتماعی و زیست‌محیطی پیرامون پارس جنوبی مسئولیت دارد.

صنعت نفت در مسایل اجتماعی و زیست‌محیطی پارس جنوبی مسئولیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید امیر طالبیان شامگاه دوشنبه در نشست با مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی دارای جایگاه خاصی در صنعت نفت است.

وی افزود: توسعه پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت است و در سال جاری اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه زیرساخت‌های این منطقه انجام شده است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تقدیر از توجه سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی به محیط پیرامونی خاطرنشان کرد: سازمان منطقه ویژه علاوه بر پشتیبانی و تدارکات فنی برای صنعت نفت در زمینه‌های اجتماعی و زیست محیطی نیز دارای مسئولیت است و توجه به محیط پیرامونی صنایع عظیم نفت و گاز در کشور از تاکیدات مقام عالی وزارت نفت نیز است.

طالبیان تصریح کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای زندگی خانواده‌ها وجود داشته باشد تا زندگی مردم این منطقه را از تاثیرات منفی رشد صنعتی منطقه دور سازد.

وی افزود: لازمه رسیدن به این هدف این است که ما ملاحظات زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را در طرح‌ها ارزیابی کنیم تا از تاثیر منفی رشد صنعتی که در تمامی جوامع صنعتی نیز وجود دارد، خود را مصون کنیم.

مدیر پژوهش سازمان منطقه ویژه نیز با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه منطقه گفت: محورهای پژوهشی سند راهبردی منطقه ویژه در نشست‌های تخصصی در بهمن ماه 91 توسط موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی تدوین شده است.

علی احمدزاده افزود: اجرای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در دستور کار این سازمان قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر در این مسیر برسیم.

وی بیان کرد: در آینده جمعیت منطقه ویژه پارس چند برابر شرایط کنونی خواهد شد و این مسئله، ضرورت تدوین طرح جامعه توسعه پایدار اجتماعی و زیست محیطی منطقه را دوچندان کرده است.

انتهای پیام/2451/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول