اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مساحت 28 هزار مترمربع

ساختمان مرکزی مجتمع گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

ساختمان مرکزی مجتمع گازی پارس جنوبی با مساحت 28 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

ساختمان مرکزی مجتمع گازی پارس جنوبی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عصر امروز در آیینی با حضور مسئولان و کارکنان پارس جنوبی، ساختمان اداری مرکزی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به مساحت 28 هزار مترمربع به بهره‌برداری رسید.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه مجتمع گازی پارس جنوبی در این آیین اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت 2 هکتار تعریف و عملیات اجرایی پروژه از سال 1384 آغاز شده است.

محسن زمانی‌نژاد افزود: این پروژه در دو فاز اجرایی شامل مرحله اصلی و ساخت سازه و اسکلت ساختمان و خرید تجهیزات عمده پروژه تا سال 1388 و همچنین مرحله تکمیلی از سال 1390 به مدت 18 ماه انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به معماری ساختمان گفت: توجه به معماری بومی از بابت نحوه پرداختن به مساله اقلیم، ایجاد سایه بر روی سطوح، استفاده از جریان مطلوب هوا، نورگیری غیرمستقیم و پرهیز از الگوی ساختمان متراکم و استفاده از الگوی گسترده برای تبادل هوای راحت‌تر نیز از عوامل تاثیرگذار در شکل‌گیری طرح است.

زمانی‌نژاد تاکید کرد: این ساختمان دارای نمازخانه، اتاق‌های کنفرانس، سالن اجتماعات، غذاخوری، آشپزخانه و همچنین فضای سبز مطبوع و دلپذیر است.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه با بیان اینکه این ساختمان در شش طبقه ساخته شده است، گفت: در تقسیم‌بندی دیگر هر طبقه به تفکیک به چهار بخش مشخص تاسیساتی (واحدهای هواساز)، بخش خدماتی (چهار واحد آبدارخانه و چهار واحد سرویس بهداشتی مستقل در هر طبقه)، بخش مستقل ارتباط عمودی (چهار واحد مستقل پله و آسانسور) با فاصله یکسان از مرکز و چهارگوشه به طور متناسب با ابعاد فضاها تقسیم شده است.

وی در ادامه به مشخصات دیگر این پروژه اشاره کرد و افزود: این ساختمان دارای چیلرهای تراکمی پنج دستگاه به ظرفیت یک‌هزار و 500 تن بار برودتی و دارای هشت دستگاه آسانسور است.

انتهای پیام/2451/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول