اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شیراز:

کشتی حامل واگن‌های متروی شیراز پهلو گرفته است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کشتی حامل واگن‌های متروی شیراز پهلو گرفته است.

کشتی حامل واگن‌های متروی شیراز پهلو گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم شعرا امشب در چهاردهمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: واگن‌های قطار شهری که به وسیله کشتی از چین بارگیری شده بود به آب‌های ایران رسیده اما باید بار کشورهای همسایه را تحویل داده و سپس در بندرعباس پهلو گیرد.

وی با اشاره به وعده‌های بیان شده توسط مسئولان قطار شهری مبنی بر انجام تست سرد و گرم در ماه‌های آتی و راه‌اندازی خط یک متروی شیراز افزود: مشکل اساسی در راه‌اندازی قطار شهری شیراز در موعد مقرر عدم تامین اعتبار از منابع ملی است.

نماینده شورا در سازمان قطار شهری شیراز ادامه داد: شهر شیراز در اعتبارات ملی مظلوم واقع شد و با وجود مصوب شدن اعتبارات مربوطه هنوز این مبالغ تخصیص نیافته است.

شعرا خاطرنشان کرد: از نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی و استاندار درخواست داریم در راستای تامین اعتبار مورد نیاز برای ترخیص واگن‌ها از گمرک سازمان قطار شهری اقدام لازم را انجام دهند.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته گذشته معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرائم و مفاسد اجتماعی و اخلاقی ریاست دادگستری فارس در مورد ممنوعیت منازل مبله که تبدیل به مراکز فساد شده بود تذکر لازم را ارائه داد و در این زمینه از مسئولان قضایی تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امسال با الهام از فرمایشات و توصیه‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام و با وجود دهن‌کجی‌ها و القائات عناصر تکفیری، مراسم ایام عاشورا باشکوه مضاعف برگزار شد.

شعرا تصریح کرد: در مراسم عزاداری امسال عموم مردم با تشکیل مجالس در منازل، تکیه‌ها و مساجد بر زنده نگاه داشتن این حماسه همکاری کرده و با پذیرایی در مسیر عزاداران و اطعام باعث رونق این مراسم شدند.

وی بیان کرد: از ویژگی‌های قابل ذکر مراسم امسال گستردگی خودجوش مراسم در اقشار مختلف اعم از هیئت کارمندان، کارگران، بسیجیان و جوانان در سطح شهر و روستا و حضور بیشتر جوانان در برگزاری مراسم از برپائی تکیه تا نوحه‌خوانی و اطعام و ... بود.

این عضو شورا ابراز داشت: امسال عزاداری‌ها از حالت سنتی به سمت معرفتی و شناخت سیره امام حسین(ع) رفت و برپایی نماز مغرب و عشا و سخنرانی‌های تبیینی اهدا قیام ابا عبدالله‌الحسین(ع) توسط وعاظ قابل توجه بود.

به کار بردن مضامین پر محتوا و بدون تحریف و محدود شدن حرکات غیرقانونی، برپایی مراسم متمرکز در شیراز و برخی شهرستان‌ها و روستاهای فارس از دیگر ویژگی‌های مراسم محرم امسال بود که شعرا به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول