اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

بهره‌برداری از زائرسرای اوقاف فارس در مشهد

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از بهره‌برداری از زائرسرای اوقاف فارس در مشهد مقدس خبر داد.

بهره‌برداری از زائرسرای اوقاف فارس در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، الیاس رضایی اظهار داشت: اداره کل اوقاف فارس با هدف افزایش درآمد موقوفات و اجرای بهتر و فراگیر نیات واقفان، اقدام به سرمایه‌گذاری درآمد موقوفات و بقاع متبرکه می‌کند که یکی از این سرمایه‌گذاری‌های بهینه احداث زائرسرا در شهر مشهد مقدس است که از درآمد 14 امامزاده شاخص و 18 موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی این استان در ساخت آن سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: این مجموعه دارای 2 هزار و 459 سهم بوده که بیشترین سهام آن متعلق به موقوفه آقاباباخان با 646 سهم است.

رضایی با اشاره به اینکه این مجموعه به صورت کامل تجهیز و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است ابراز داشت: احداث این زائرسرا یکی از سرمایه‌گذاری‌های خوب موقوفات و بقاع به‌شمار می رود که هم‌اکنون چند برابر آنچه هزینه شده دارای سرمایه و درآمد است.

این مسئول ادامه داد: این مجموعه شامل 14 واحد در 4 طبقه است که دو واحد از این تعداد برای اسکان کارمندان مجموعه اوقاف فارس اعم از خدام، تشکل‌های قرآنی، اوقافی و . . . در نظر گرفته شده است و بقیه به اجاره گذاشته می‌شود و در خدمت عموم قرار می‌گیرد. وی در ادامه گفت: این اجاره به نسبت سهام به موقوفات و بقاع تعلق می‌گیرد که این اقدام باعث افزایش درآمد موقوفات و بقاع متبرکه صاحب سهم شده است.

رضایی تصریح کرد: همچنین به منظور اجرای نیت واقفان برای برنامه‌های فرهنگی و مراسم عزاداری اهل بیت (ع)، حسینیه‌ای با ظرفیت 100 نفر در این زائرسرا احداث شده است.

انتهای پیام/2448/ک/ث3001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول