اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی:

20 کوره آجرپزی مرزیجران اراک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از بهره‌مندی 20 کوره آجرپزی منطقه مرزیجران از نعمت گاز طبیعی و کاهش آلودگی هوای شهر اراک خبر داد.

20 کوره آجرپزی مرزیجران اراک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن کهوند بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات گازرسانی به کوره‌های آجرپزی منطقه مرزیجران گفت: با تغییر سوخت این کوره‌ها از مازوت به گاز، از این پس سوخت اولیه این کوره‌ها گاز طبیعی خواهد شد که در کاهش آلودگی هوا سهم به سزایی خواهد داشت.

وی افزود: با جایگزینی سوخت گاز به جای سوخت مازوت سالانه 25 میلیون لیتر در مصرف فرآورده‌های نفتی صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی بیان کرد: برای گازرسانی به کوره‌های آجرپزی منطقه مرزیجران اراک 12 هزار متر شبکه گاز اجرا و دو ایستگاه تقلیل فشار تی‌بی‌اس و سی‌جی‌اس به ظرفیت‌های 10 هزار متر مکعب و 20 هزار متر مکعب نصب می‌شود.

کهوند از اخذ مجوز برداشت از خط اصلی انتقال خبر داد و تصریح کرد: هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر 35 میلیارد ریال است که از طریق استانداری، شرکت گاز و با مشارکت کوره‌داران تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه با توجه به نقدینگی شرکت گاز بسیار سنگین بود، ادامه داد: مجموع گازرسانی شرکت گاز استان در سال جدید منهای تخصیص‌های صورت گرفته سه میلیارد تومان بوده و با اجرای گازرسانی به کوره‌های آجرپزی مرزیجران در اراک هیچ منطقه وجود ندارد که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نباشد.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی، قیمت سوخت مازوت مصرفی کوره‌داران بیشتر از قیمت گاز طبیعی است لذا مصرف سوخت گاز برای کوره‌داران مقرون به صرفه خواهد بود و در کاهش قیمت تمام شده آجر می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

فرماندار اراک نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اختصاص بودجه به منظور اجرای این طرح که از اولویت‌های کاری استان برای کاهش آلودگی هوا است در شرایط تحریم بسیار سخت بوده، گفت: با اجرای این طرح اجازه مصرف مازوت به هیچ یک از واحدهای آجرپزی  این منطقه داده نخواهد شد.

مسلم پورقاسمیان افزود: کوره‌داران باید در فرصت شش ماهه ایجاد شبکه گازرسانی، سیستم سوخت داخلی کوره‌ها را تغییر دهند و به اجرایی شدن کار و کاهش آلودگی شهر کمک کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اجرایی شدن برنامه گازرسانی به کوره‌های آجرپزی از اقدامات ارزشمند در راستای کاهش آلودگی هوا و از خواسته‌های دیرینه مردم است که امیدواریم کوره‌داران نیز در راستای اجرای این طرح برای تغییر تکنولوژی و تولید آجرهای فنی، سبک، قابل عرضه و رقابت در دنیا تمام تلاش خود را به کار برند.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول