اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز

رامی علاسوند: خوزستان تحمل بار بحران آلودگی هوا را ندارد/ راه اندازی سایت انتقادات و پیشنهادات

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: خوزستان تحمل بار بحرانی مانند قضیه اخیر (تنگی نفس هزاران هم‌استانی) را ندارد و باید از وقوع حوادثی این چنین جلوگیری شود.

رامی علاسوند: خوزستان تحمل بار بحران آلودگی هوا را ندارد/ راه اندازی سایت انتقادات و پیشنهادات

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز با دستور کار بررسی آیین نامه داخلی شورای اسلامی شهر اهواز برگزار شد.

*در این جلسه 19 نفر از اعضا حاضر و احمد باورساد و عاشور سواری‌پور غیبت داشتند.

*در ابتدا یکی از ساکنان کوی علی آباد اهواز به طرح مشکلات این منطقه از اهواز پرداخت و گفت: کوی علی آباد با 7 هزار نفر جمعیت، 200 دانشجو، چهار خانواده شهید، پنج جانباز و یک آزاده مورد بی‌لطفی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کم لطفی به این منطقه در حدی است که شهردار منطقه سه، کمترین امکانات را که جمع آوری زباله بوده از ما دریغ کرده است.

این ساکن کوی علی آباد اضافه کرد: نبود سیستم فاضلاب و دفع آب‌های سطحی، عدم آسفالت منطقه، نداشتن مدرسه و امکانات تفریحی برخی از مشکلات ما است.

وی خواستار اضافه شدن منطقه علی آباد به طرح تفضیلی جامع شهر شد.

*ابراهیم نوشادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری اهواز که در جلسه حضور داشت توضیح داد: شهرداری اهواز طی درخواستی از شورای برنامه‌ریزی استان که به ریاست استاندار خوزستان برگزار می‌شود تقاضا کرده است که دو منطقه علی آباد و ملاشیه به شهر اهواز اضافه شود.

وی ادامه داد: این مسئله در کارگروه برنامه ریزی استانداری مورد بررسی قرار گرفته است و باید در شورای برنامه‌ریزی استان طرح و به تصویب برسد.

*رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به این شهروند گفت: طرح تفصیلی جامع شهری را در دستور کار قرار می‌دهیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا محله‌ای به نام علی آباد ثبت شود تا ساکنان این منطقه از حقوق شهروندی خود بهره‌مند شوند.

*حسین حیدری در تکمیل صحبت‌های علاسوند اظهار کرد: بر اساس قانون تقسیمات کشوری، شهرداری متولی اداره روستاهایی است که در حریم قرار دارند و باید خدمات عمرانی را در این روستا‌ها ارائه دهد.

*در ادامه جلسه اسکندر زنگنه پیشنهاد تشکیل یک سایت را برای شهروندان داد و گفت: در این سایت شهروندان می‌توانند مشکلات و دغدغه‌های خود را بیان کنند تا ما بتوانیم به این مشکلات واقف شویم.

* علاسوند پیشنهاد زنگنه را پذیرفت و تصریح کرد: هفته آینده سایتی راه‌اندازی می‌شود تا مردم نظر دهند و ما نیز از نظرات و پیشنهادات آن‌ها استفاده کنیم.

*سپس اعضا به واقعه تنگی نفس هزاران نفر از هم استانی‌ها اشاره کردند که علاسوند در توضیح به آن‌ها گفت: پیگیر این ماجرا هستم و از سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌های مرتبط در رابطه با علت وقوع این حادثه و جلوگیری از وقوع دوباره آن سوال خواهیم کرد.

*وی در ادامه توضیح داد: خوزستان تحمل بار بحرانی مانند قضیه اخیر را ندارد و باید از وقوع حوادثی این چنین جلوگیری شود.

*در ادامه جلسه، دستور کار که عبارت از بررسی آیین نامه داخلی شورا بود قرائت شد و اعضا نظرات خود و ایرادات وارد بر این آیین نامه را بیان کردند.

انتهای پیام/72011/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول