اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حفظ محیط زیست و رفع آلودگی‌

عملیات گازرسانی به کوره‌های آجرپزی اراک آغاز شد / آندسازی آلومینیوم باید ار اراک خارج شود

عملیات اجرایی گازرسانی به کوره‌های آجرپزی منطقه «مرزیجران» اراک با حضور استاندار مرکزی آغاز شد.

عملیات گازرسانی به کوره‌های آجرپزی اراک آغاز شد / آندسازی آلومینیوم باید ار اراک خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: مهم‌ترین اولویت مسئولان این استان حفظ محیط زیست و رفع آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی است.

محمدحسین مقیمی با اشاره به صنعتی بودن استان و اهمیت تولید در این منطقه، اظهار داشت: اگر شرایط علمی و زیست محیطی در تولید لحاظ شود، علاوه بر اینکه سرمایه‌گذاری سودمند خواهد بود و به نتیجه می‌‌رسد، محیط زیست نیز آسیب نمی‌بیند و حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های عمرانی باید از توجیه فنی، مالی، اقتصادی و زیست محیطی برخوردار باشند، تصریح کرد: هر طرح عمرانی مصوب در استان باید از محیط زیست تاییدیه دریافت کند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه همراهی صاحبان صنعت با مسئولان اجرایی و محیط زیست در رفع معضلات و آلودگی‌ها نشان از بلوغ مدیریتی و ظرفیت بالای اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های عمرانی و تولیدی در گذشته در استان از توجیه زیست محیطی برخوردار نبوده‌اند، اکنون باید طرح‌هایی اجرا شود که آلودگی نداشته باشند و در راستای حذف آلایندگی‌ها کار خود را آغاز کنند.

مقیمی بیان داشت: دولت وظیفه تأمین امنیت و معیشت مردم را بر عهده دارد و این دو توام با هم می‌باشند که مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه پایدار محسوب شده و نیازمند برنامه‌ریزی دقیق هستند.

وی با بیان اینکه هدف از تولید زندگی همراه با آسایش و رفاه است، افزود: مردم برای زندگی  به محیط آرام و سالم نیاز دارند و این مسئولان هستند که باید این نیاز مردم را برطرف سازند.

استاندار مرکزی یکی از اولویت‌های کاری در حوزه رفع آلودگی هوای اراک را برگزاری جلسات مستمر کارگروه کاهش آلودگی هوا هر یک ماه یک بار عنوان کرد و ابراز داشت: عملیات اجرایی طرح زیست محیطی گازرسانی به کوره‌های آجرپزی «مرزیجران» اراک یکی از مصوبات محوری کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای اراک است که چندی پیش در سفر معاون رئیس جمهوری در اراک تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیندهای قدیمی تولید به منظور ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و حفظ مباحث زیست محیطی اصلی اجتناب‌ناپذیر است، ادامه داد: توسعه پایدار با حفظ تعادل و بدون افراط و تفریط و در سایه برنامه و تدبیر محقق می‌شود و بخش صنعت و تولید به عنوان زیربنای تولید ثروت و کار باید به گونه‌ای حرکت کنند که ضربه‌ای به سلامت انسان‌ها و منابع زیستی وارد نشود.

مقیمی، توجه به بحث پسماندهای شهری، بیمارستانی و صنعتی و تشکیل دپارتمان این بخش به طور مجزا و تدوین یک برنامه 5 ساله به منظور اجرای طرح پسماند را از برنامه‌های لازم الاجرا در استان عنوان کرد و بیان داشت: توجه و اجرای طرح پسماند علاوه بر کاهش آلودگی قطعا درآمدزا نیز می‌باشد.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای اراک اجرای طرح زوج و فرد، خارج کردن خودروهای فرسوده و یا گازسوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی در کارگروه مطرح و در دست بررسی است.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به اقدامات خوبی که در شرکت آلومینیوم‌سازی در راستای کاهش آلودگی و تعطیلی دیگ‌های قدیمی صورت گرفته است، متذکر شد: بخش آندسازی شرکت آلومینیوم باید از اراک خارج شود.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول