اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

بصیرت و معرفت عاشورایی دو بال سعادتمندی شیعه است

امام جمعه موقت قزوین گفت: بصیرت و معرفت عاشورایی دو بال سعادتمندی شیعه است که اهمیت عزاداری محرم را می‌رساند.

بصیرت و معرفت عاشورایی دو بال سعادتمندی شیعه است

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با اشاره به ضرورت ارتقای شور و شعور در عزاداری‌های حسینی، اظهار داشت: مفهوم عزاداری با مودت و محبت به امام حسین (ع) و یاران ایشان پیوند خورده است و عمل به حقیقت ماندگاری قیام عاشورا را صدچندان کرده است.

امام جمعه موقت شهر قزوین ابراز داشت: بنا بر فرموده امام حسین (ع) رضای اهل بیت سبب خشنودی الهی شده و اجر و قرب جهاد کنندگان در برابر خداوند متعال عظیم شمرده شده است.

وی، درک هرچه بهتر فرهنگ عاشورا را وظیفه کنونی جوانان برشمرد و ابراز داشت: فرا گرفتن واقعیات عاشورا از حرکت امام حسین (ع) با صبر زینب (س) سبب تقویت بنیان‌های دینی شده و در جامعه اسلامی اثرگذار است.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به الهام رزمندگان در طول ایام دفاع مقدس از مکتب عاشورا، تصریح کرد: تأسی به عاشورا عامل رستگاری و موفقیت در دنیای مادی و طلوعی برای کسب افتخار و عزت شیعه در جهان است.

عابدینی در پایان با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه وارد کردن بر پیکره فرهنگ دینی، تصریح کرد: بصیرت و معرفت عاشورایی دو رمز قوی برای دفع جنگ نرم دشمنان است و در این راستا شیعیان باید با سلاح ایمان و تقوا جامعه دینی را برابر انحرافات حفظ کرده و برای گسترش و نشر اعتقادات در دیگر جوامع و ملت‌ها نیز کوشش کنند.

انتهای پیام/77005/ذ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول