اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چالوس خبر داد

اجرای 30 برنامه مذهبی دهه دوم محرم در چالوس

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس گفت: در دهه دوم و سوم محرم 30 برنامه فرهنگی و عزاداری در شهرستان چالوس برگزار می‌شود.

اجرای 30 برنامه مذهبی دهه دوم محرم در چالوس

حجت‌الاسلام علی اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس از فعالیت حدود 100 هیئت عزاداری در شهرستان چالوس خبر داد و اظهار داشت: با تعامل و همکاری مردم مومن و هیئت‌های عزاداری توانستیم برنامه‌های مهمی در زمینه زنجیرزنی، سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی، زیارت عاشورا و اقامه نماز ظهر عاشورا برگزار کنیم.

وی حضور جوانان در ایستگاه‌های صلواتی را نشان از وجود شور حسینی عنوان کرد و گفت: جوانان امسال بیشتر از سال‌های گذشته در ایستگاه‌های صلواتی که با نظارت اداره تبلیغات اسلامی دایر شده بود حضور داشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان چالوس به داشتن شور و شعور حسینی در کنار یکدیگر تاکید کرد و ادامه داد: شور حسینی در رگ و جان مردم موج می‌زند اما باید در معرفت و شعور دینی مردم که در برخی از مجالس عزاداری کمرنگ بوده نیز سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد.

اسفندیاری با رضایت از اجرای مراسم عزاداری به صورت منظم و منسجم در شهرستان چالوس عنوان داشت: با حضور و فعالیت مستمر همیاران محرم نظم هیئت‌ها، عزاداران، ترافیک و رفت و آمد بسیاری از مشکلات کم شد. 

این مسئول گفت: در دهه نخست ماه محرم امسال حدود 80 روحانی به مساجد شهرها و روستاهای شهرستان چالوس اعزام شدند.

* اجرای بیش از 30 برنامه در چالوس

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی چالوس ادامه داد: بیش از 30 برنامه در دهه دوم و سوم ماه محرم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی از چند روز پیش از محرم منشوری با عنوان بیانیه ستاد ساماندهی امور فرهنگی و دینی شهرستان چالوس که حاوی مسائل و تذکرات پیشنهادی به هیئت‌ها بود ارائه کرد.

اسفندیاری با بیان اینکه ارزیابی و سرکشی از تعدادی از هیئت‌ها توسط تبلیغات اسلامی صورت گرفت، تصریح کرد: توسعه عزاداری امام حسین(ع)، شناخت جنبه معرفتی نماز، استفاده صحیح از خطابه‌ها، منبرها و دوری از خرافات از برنامه‌های مهم این بیانیه بوده است.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول