اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرکز تاسیسات انتقال نفت

مانور اطفای حریق‌ در رفسنجان اجرا شد

مانور اطفای حریق‌ در مرکز تاسیسات انتقال نفت رفسنجان اجرا شد.

مانور اطفای حریق‌ در رفسنجان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مانور اطفای حریق‌ در مرکز تاسیسات انتقال نفت رفسنجان پیش از ظهر امروز اجرا شد.

سید‌کمال‌الدین افتخاری در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: بر اساس برنامه طراحی شده در این مانور پس از برخورد صاعقه به مخزن‌ 405 موجی ایجاد و انفجار و آتش‌سوزی شد‌ به دلیل وسعت حادثه، رئیس مرکز انتقال نفت شرایط را اضطراری اعلام کرده ‌و تمام‌ گروه‌های مربوطه خود را به محل حادثه می‌رسانند.

رئیس واحد ایمنی و آتش‌نشانی منطقه جنوب شرق واقع در رفسنجان افزود: ابتدا ماموران آتش‌نشانی به همراه ‌تجهیزات اطفای حریق به محل مورد نظر اعزام می‌شوند‌ و در ادامه پزشکیار با تجهیزات و آمبولانس خود را به محل وقوع حادثه رسانده و آماده خدمت‌رسانی به مصدومان احتمالی حادثه می‌شود.

افتخاری به کار انداختن سیستم خنک کننده مخازن همجوار مخزن حادثه دیده‌، از کار انداختن پمپ‌های انتقال فرآورده،‌ انتقال مصدومان به بهداری، کنترل‌ منابع حرارتی در محل حادثه و واحدهای همجوار برای جلوگیری از انفجار‌های بعدی را از دیگر اقدامات انجام شده در این عملیات بیان کرد.

رئیس واحد ایمنی و آتش‌نشانی منطقه جنوب شرق ابراز داشت: این آتش‌سوزی فرضی در ساعت 10 صبح به وجود آمد و به مدت 10 دقیقه ادامه داشت که با اقدام سریع تیم آتش‌نشانی منطقه و همکاری آتش‌نشانان انبار پخش، حریق مهار شد.

وی تصریح کرد: در صورت عدم مهار آتش‌سوزی، امکان سرایت آتش به سایر مخازن، ایجاد بحران در سطح منطقه و اخلال در امر سوخت‌رسانی وجود داشت.

افتخاری هدف از برگزاری این مانور را افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم‌گیری کارکنان در شرایط اضطراری، اطمینان از آماده به کار بودن وسایل و تجهیزات اطفای حریق، شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارزیابی عملکرد گروه‌های مختلف درگیر در عملیات و هماهنگی بیشتر بین واحدهای مرکز انتقال نفت در شرایط اضطراری عنوان کرد.

به گزارش فارس، مخازن سوخت از نقاط بسیار حساس و ریسک‌پذیر در مناطق عملیاتی هستند که به دلیل قابلیت اشتعال‌ در صورت وقوع حادثه و آتش‌سوزی‌ علاوه بر خسارات بسیار شدید مالی ‌سبب ایجاد خسارات جبران‌ناپذیر جانی و زیست محیطی می‌شوند.

انتهای پیام/80016/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول