اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز تاسوعا و عاشورای امسال

کاشانی‌ها 54 هزار سی‌سی خون اهدا کردند

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان، از اهدای 54 هزار سی سی خون توسط کاشانی‌ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال خبر داد.

کاشانی‌ها 54 هزار سی‌سی خون اهدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسین اعتمادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاسوعا و عاشورای امسال 150 نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان مراجعه کردند که از این تعداد 120 نفر موفق به انجام این امر پسندیده شدند.

وی افزود: از 120 نفر اهدا کننده خون در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال 300 واحد خون به میزان 54 هزار سی سی اهدا شد که این میزان اهدای خون نسبت به روزهای تاسوعا و عاشورای سال قبل کاهش و یا افزایش نداشته است.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان در ادامه تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان در هشت ماهه سال جاری را 10 هزار و 373 نفر ذکر و عنوان کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده، 8 هزار و 455 نفر موفق به اهدای خون شدند.

اعتمادی خاطرنشان کرد: این تعداد اهداکننده خون در هشت ماهه سال جاری بالغ بر 3 میلیون و 804 هزار و 750 سی سی خون خود را اهدا کردند که از این بین مقدار خون اهدا شده 211 هزار و 375 واحد فرآورده‌های خونی مختلف تهیه شد.

وی همچنین میزان خون اهدا شده در هشت ماهه امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل بدون تغییر عنوان و تصریح کرد: در حالی که میزان اهدای خون در سراسر کشور در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما در شهرستان کاشان کاهش و یا افزایشی در این خصوص مشاهده نشده است.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه 22 درصد از اهداکنندگان در سال جاری در این شهرستان برای نخستین بار موفق به اهدای خون شدند ابراز داشت: همچنین 22 درصد افراد با سابقه در اهدای خون امسال حضور داشتند و 56 درصد بقیه را نیز اهداکنندگان مستمر خون در کاشان تشکیل می‌دادند.

اعتمادی، شهرستان کاشان را یکی از شهرهای مطرح استان و حتی کشور به لحاظ تعداد اهداکنندگان خون مستمر اعلام کرد و بیان داشت: شهرستان کاشان بیشترین اهداکنندگان خون مستمر در استان اصفهان و یا حتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، 96 درصد از اهداکنندگان خون در شهرستان کاشان آقایان هستند و چهار درصد بقیه را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسئول همچنین شاخص‌های اهدای خون در شهرستان کاشان را بالاتر از شاخص‌های کشوری دانست و گفت: شاخص اهدای خون در کشور 2.5 درصد است که این میزان در شهرستان کاشان به سه درصد رسیده است.

اعتمادی تعداد بیمارستان‌های تحت پوشش پایگاه انتقال خون شهرستان کاشان را هشت بیمارستان به همراه مراکز درمانی شهرستا‌ن‌های کاشان، نطنز، آران و بیدگل و سایر شهرهای همجوار اعلام کرد و گفت: در این مراکز حدود 400 نفر از بیماران خاص از خدمات این پایگاه شامل گلبول قرمز شسته شده، کرایو، پلاسما و پلاکت استفاده می‌کنند.

وی متذکر شد: در زمینه غربال‌گری علاوه بر مصاحبه و مشاوره توسط پزشک پایگاه، آزمایش‌های هپاتیت ب و ث، ایدز، سفلیس و گروه خون روی کلیه خون‌های اهدایی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/2406/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول