اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لنگرود خبر داد

ایجاد شهرک صنعتی یعقوبیه در لنگرود

فرماندار لنگرود از فراهم شدن مقدمات ایجاد شهرک صنعتی یعقوبیه در این شهرستان خبر داد.

ایجاد شهرک صنعتی یعقوبیه در لنگرود

کمال محمدبیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود با اشاره به جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی این شهرستان اظهار کرد: خانه منجم‌باشی، پل خشتی، تالاب زیبای کیاکلایه و باغ‌های سرسبز چای و مرکبات از جاذبه‌های لنگرود محسوب می‌شوند.

وی وجود توتستان‌های پرورش کرم ابریشم را از جمله جاذبه‌های طبیعی لنگرود عنوان کرد و افزود: پارک جنگلی خرما و بلوردکان و چشم‌اندازهای بکر و زیبای مناطق ییلاقی و کوهستانی هلودشت، لیلاکوه و عطاکوه و همچنین 18 کیلومتر ساحل ماسه‌ای چمخاله و چاف مجموعه‌های بی‌بدیل و موهبت‌های الهی در لنگرود است و هر بیننده‌ای را وادار به تحسین می‌کند.

محمدبیگی از ورود یک میلیون نفر گردشگر از ابتدای امسال تاکنون به لنگرود خبر داد و بیان کرد: لنگرود بالغ بر 138 هزار نفر جمعیت و 438 کیلومتر مربع وسعت دارد.

فرماندار لنگرود به بخش‌های مرکزی، کومله و اطاقور در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرهای لنگرود، کومله، شلمان، چاف، چمخاله و اطاقور از جمله شهرهای شهرستان لنگرود محسوب می‌شوند ضمن اینکه 52 دهیاری در 202 روستای این شهرستان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه لنگرود 618 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: لنگرود یک‌هزار و 911 جانباز و 157 آزاده دارد و از شهرستان‌های ولایتمدار و دین‌مدار گیلان است.

محمدبیگی وجود 6 واحد دانشگاهی با 7 هزار و 300 دانشجو را از قابلیت‌های علمی لنگرود برشمرد و اظهار کرد: 115 رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف توسط 432 نفر استاد و 730 نفر عضو هیئت علمی در واحدهای دانشگاهی لنگرود تدریس می‌شود.

فرماندار لنگرود جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان را 19 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: تعداد یک‌هزار و 957 نفر معلم و دبیر وظیفه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان لنگرود را به عهده دارند.

وی لنگرود را قطب صنعتی و کشاورزی گیلان دانست و تصریح کرد: 9 هزار و 100 هکتار شالیزار در لنگرود وجود دارد.

محمدبیگی وسعت باغ‌های چای لنگرود را 6 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: یک‌هزار و 200 هکتار باغ هندوانه و 2 هزار و 400 هکتار توتستان از جمله توانمندی‌های لنگرود در زمینه کشاورزی است.

فرماندار لنگرود به فعالیت 36 واحد صنعتی مرغداری و 20 واحد دامپروری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: درآمد سالانه سه پره صیادی لنگرود بالغ بر 82 میلیارد تومان است و یکی از قطب‌های موثر در زمینه اشتغال پایدار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سه شهرک صنعتی نالکیاشر، مجتمع کارگاهی دریاسر و ناحیه صنعتی اطاقور در لنگرود فعال هستند، خاطرنشان کرد: 30 واحد تولیدی با 300 نفر اشتغالزایی در لنگرود فعالیت می‌کنند.

محمدبیگی از فراهم شدن مقدمات اجرایی شهرک صنعتی یعقوبیه در لنگرود خبر داد و بیان کرد: 5 هزار و 423 واحد صنعتی و 21 اتحادیه فعالیت‌های صنفی و تجاری لنگرود را به عهده دارند.

فرماندار لنگرود این شهرستان را شهر تجار معرفی کرد و یادآور شد: مردم روزهای جمعه از نقاط مختلف گیلان برای خرید از بازار روز به لنگرود سفر می‌کنند.

وی کنارگذر لنگرود ـ رودسر به طول 11.4 کیلومتر را از پروژه‌های در حال اجرای لنگرود عنوان کرد و افزود: کنارگذر چمخاله ـ رودسر به طول هشت کیلومتر، بیمارستان 124 تختخوابی لنگرود، بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق سازمان تامین اجتماعی، بندر چندمنظوره چمخاله و پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر از جمله طرح‌های در حال اجرا در لنگرود است.

محمدبیگی در پایان با اشاره به طرح‌های سالم‌سازی دریا در لنگرود، خاطرنشان کرد: تابستان امسال برای نخستین بار طرح‌های سالم‌سازی لنگرود غریق نداشت ضمن اینکه توسعه طرح‌های سالم‌سازی دریا موجب اشتغال پایدار در این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/84001/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول