اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

افزایش سرانه کتابخوانی نیازمند ایجاد فضای سخت‎افزاری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اگر می‎خواهیم سرانه کتابخوانی افزایش یابد باید فضا و شرایط سخت‎افزاری آن را نیز فراهم کنیم.

افزایش سرانه کتابخوانی نیازمند ایجاد فضای سخت‎افزاری است

غلامرضا منتظری صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در حوزه سخت‎افزاری کتاب و کتابخوانی در سفر سوم هیئت دولت به گلستان مصوب شد تا 27 کتابخانه به ظرفیت کتابخانه‎های استان اضافه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد سه کتابخانه به بهره‎برداری رسیده و دو کتابخانه دیگر آماده بهره‎برداری است که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: یکی از موارد و مشکلات پیش‎رو در این حوزه عدم وجود اعتبار لازم است.

منتظری بیان کرد: طرح‎ها، جانمایی و اولویت‎ها مشخص شده است اما متاسفانه نبود اعتبار فرآیند ساخت کتابخانه‎های در مناطق مختلف را کند کرده است.

وی افزود: پس از پایان سال جاری به تناسب اعتباراتی که ابلاغ شود ادامه ساخت این 27 باب کتابخانه را آغاز خواهیم کرد و چون تا به امروز اعتبار جدیدی اختصاص داده نشده است نمی‎توان به صورت دقیق اعلام کرد که چه زمانی ساخت این کتابخانه‎ها آغاز و چه زمانی به بهره‎برداری خواهد رسید.

ایران در حوزه کتاب و کتابخوانی سابقه درخشانی دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با تاکید بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی خاطرنشان کرد: ایران در زمره فرهنگ‎ها و تمدن‎هایی قرار دارد که در حوزه کتاب، مطالعه و پژوهش سابقه بسیار درخشانی دارد به ‌گونه‎ای که در جهان هیچ‎یک از تفکرها و تمدن‎های موجود به لحاظ پیشینه آن با تمدن اسلامی در حوزه مطالعه قابل مقایسه نیستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین معجزه جاودان پیامبر اکرم (ص) از جنس کتاب بوده است، یادآور شد: این افتخار نصیب هیچ ملت و فرهنگی جز ملت اسلامی نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: ملتی که معجزه‎اش از جنس کتاب است باید در ترویج و نشر کتاب گوی سبقت را از دیگران برباید.

منتظری با اشاره به اینکه ایران اسلامی نخستین کتابخانه شبانه‌روزی را به بشریت معرفی کرده است، اظهار داشت: در بخارا کتابخانه‎های شبانه‎روزی داشتیم که به رایگان منابع آن مورد استفاده قرار می‎گرفت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بزرگ و ستودنی در بخش کتاب صورت گرفت اما چاله‎های فقر در این بخش آنقدر عمیق است که تلاش‎های صورت گرفته دیده نمی‎شود بنابراین در حوزه مطالعه مفید هنوز در آغاز راه قرار داریم.

انتهای پیام/83004/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول