اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

با تأکید شورای امنیت ملی افغانستان صورت می‌گیرد:

اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در محل برگزاری لویه جرگه

پس از وقوع حمله انتحاری در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی، شورای امنیت ملی افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله، بر ضرورت اتخاذ تدابیر امنیتی بیشتر در این مکان تأکید کرد.

اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در محل برگزاری لویه جرگه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، پس از وقوع حمله انتحاری در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی، شورای امنیت ملی افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله بر ضرورت اتخاذ تدابیر بیش‎تر امنیتی در این مکان تأکید کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان امروز با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در جلسه روز گذشته شورای امنیت ملی افغانستان، حمله انتحاری در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی محکوم شد.

شورای امنیت ملی افغانستان به مسئولان نهادهای امنیتی این کشور تأکید کرده است تا با دقت بیش‎تری توطئه‎های دشمنان صلح و امنیت افغانستان را خنثی کرده و تدابیر بیشتر امنیتی را اتخاذ کنند.

مذاکرات رئیس جمهور افغانستان با آمریکایی‎ها

در این نشست، «رنگین دادفر اسپنتا» مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد چگونگی مذاکرات اخیر «حامد کرزی» با هیئت آمریکایی در ارتباط با یکی از مسائل مهم افغانستان مندرج در پیش‎نویس موافقت‎نامه امنیتی که هنوز مورد اختلاف است، به اعضای شورای امنیت ملی اطلاعات داد اما دفتر ریاست جمهوری هیچ توضیحی در خصوص این مسئله ارائه نکرده است.

همچنین، «صادق مدبر» رئیس دبیرخانه کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی در این نشست، در خصوص تازه‎ترین آمادگی برای برگزاری لویه جرگه گزارش داده و گفته که از فردا (دوشنبه) روند ثبت‎نام شرکت‌کنندگان لویه جرگه آغاز می‎شود.

در همین حال، شورای امنیت ملی افغانستان از شرکت‌کنندگان لویه جرگه خواست تا به منظور تأمین امنیت بیشتر با نیروهای امنیتی همکاری کنند.

قرار است لویه جرگه مشورتی افغانستان تا 3 روز دیگر با حضور 2500 تن از بزرگان سراسر افغانستان در کابل برگزار شود.

اعضای این جرگه در چهار روز جلسه، مشورت خود را در خصوص موافقت‎نامه امنیتی بین کابل-واشنگتن به دولت افغانستان ارائه خواهند کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول