اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تکمیلی

انفجار در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی 15 کشته و زخمی برجا گذاشت

فرماندهی پلیس کابل اعلام کرد که بر اثر حمله انتحاری در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی، 15 تن کشته و زخمی شدند.

انفجار در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی 15 کشته و زخمی برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، فرماندهی پلیس کابل با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی دانشگاه «شهید برهان‎الدین ربانی»، 15 نفر کشته و زخمی شدند.

هنوز آمار دقیقی از کشته و زخمی‌های این حادثه در دست نیست، اما بر اساس اطلاعیه پلیس کابل در این انفجار علاوه بر نیروهای پلیس، تعدادی از غیرنظامیان نیز کشته و زخمی شده‌اند.

آمار متناقض تلفات

«حشمت‎الله ستانکزی»، سخنگوی پلیس کابل، تعداد کشته‌های این حادثه را 10 تن و شمار افراد زخمی را پنج نفر اعلام کرد، اما شاهدان عینی از تلفات بیش از 30 نفر در این حادثه خبر می‌دهند.

این درحالی است که «صدیق صدیقی»، سخنگوی وزیر کشور افغانستان نیز به رسانه ها گفت: در این حادثه  شش نفر از جمله 2 پلیش کشته و 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

برخی رسانه‌ها به نقل از منابع پلیس نیز شمار کشته‌های این حادثه را 10 نفر اعلام کرده‌اند.

هدف حمله کننده و میزان خسارات

 ژنرال «ظاهر عظیمی»، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به خبرگزاری دولتی «باختر» در کابل گفت که عامل انتحاری سوار بر خودروی بمبگذاری شده، تعدادی از نیروهای ارتش ملی را هدف قرار داده است.

عظیمی افزود: در این حادثه یک سرباز ارتش کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

این درحالی است که سخنگوی وزیر کشور افغانستان اظهار داشت که عامل انتحاری تحت تعقیب نیروهای امنیتی افغان قرار داشته و زمان فرار خودروی بمبگذاری شده را منفجار کرده است.

براساس اعلامیه فرماندهی پلیس کابل در این انفجار به شماری از وسایل نقلیه خسارت وارد شده و شیشه‌های ساختمان‌های اطراف نیز صدمه دیده‌اند.

در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه مشورتی 2 دانشگاه مهم دولتی نیز قرار دارند.

تأمین امنیت لویه جرگه

سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در واکنش به انفجار انتحاری گفته که این حادثه تاثیری در برگزاری جرگه مشورتی ندارد و نیروهای امنیتی این کشور برای تأمین امنیت جرگه مشورتی آمادگی کامل دارند.

قرار است، لویه جرگه مشورتی در مورد بررسی قرارداد امنیتی کابل - واشنگتن، 30 آبان برگزار شود.

در این جرگه افزون بر 2500 تن از نمایندگان مردم، مقامات بلندپایه دولتی، کاندیداهای ریاست جمهوری، سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی و ده‎ها مهمان دیگر دعوت شده‎اند.

برخی کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان بر این باورند که افزایش تهدیدهای امنیتی مخالفان به بهانه عدم برگزاری لویه جرگه مشورتی، موجب می شود تا نمایندگان شرکت کننده در این جرگه بیشتر به امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن ترغیب شوند.

نتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول