اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

اجرای 450 کیلومتر شبکه آبیاری در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای 450 کیلومتر شبکه آبیاری در استان بوشهر خبر داد.

اجرای 450 کیلومتر شبکه آبیاری در استان بوشهر

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دشتستان از جایگاه ویژه‌ای در حوزه کشاورزی برخوردار است و در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های پیاپی شاهد رکود در کشاورزی این منطقه هستیم.

وی افزود: تامین آب به موقع کشاورزان و رشد و توسعه صنعت کشاورزی در این منطقه در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای سد بزرگ و مهم دالکی از طرح‌هایی است که مورد تاکید قرار گرفته و انتظار داریم با همت مسئولان در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

رجایی تاکید کرد: 263 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای این طرح است که امیدوار هستیم با پیگیری صورت گرفته به زودی تامین شود.

وی اضافه کرد: همچنین با برآوردهای انجام گرفته، هزینه زیرساخت‌های آن شامل جاده دسترسی، یک دهانه پل بر رودخانه دالکی، فرازبند و دو تونل انحرافی نیز 830 میلیارد ریال است.

این مسئول ابراز داشت: اجرای طرح‌های سدسازی در دشتستان و مناطق مختلف استان بوشهر در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این پروژه‌ها در مدت زمان کوتاهی به بهره‌برداری برسند.

رجایی گفت: تخلیه مستقیم جریان‌های سیلابی رودخانه‌ها به دریا و استفاده نشدن از این ظرفیت در پایین دست از جمله اهداف اجرای سد دالکی است.

وی افزود: همچنین استفاده مفید از شبکه‌های مدرن آبیاری و زهکشی اجرا شده نیز از دیگر اهداف اجرای سد دالکی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از اجرای 450 کیلومتر شبکه آبیاری در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: 450 کیلومتر طول شبکه‌های اصلی، درجه یک و دو آبیاری این استان است که با اجرای طرح‌های سد سازی، شاهد کاهش هدررفت منابع آبی و تامین آب مورد نیاز باغ‌ها و مزارع کشاورزی هستیم.

انتهای پیام/2452/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول