اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تربت حیدریه خبر داد

اجرای آبیاری تحت فشار با یک میلیارد ریال هزینه در تربت حیدریه

شهردار تربت‌ حیدریه گفت: برای نخستین بار در این شهرستان آبیاری تحت فشار از نوع قطره‌ای با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال اجرا می‌شود.

اجرای آبیاری تحت فشار با یک میلیارد ریال هزینه در تربت حیدریه

مهدی ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار داشت: برای نخستین بار در تربت حیدریه آبیاری تحت فشار در بلوار امام رضا (ع) در سطحی به مساحت 3 هزار و 200 متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال حدفاصل میدان 22 بهمن تا دهستان منظر و 800 متر مربع آن در بلوار دادگستری با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال اجرا می‌شود.

وی افزود: شهرداری تربت حیدریه با همکاری دانشگاه عالی تربت حیدریه و گروه کشاورزی این دانشگاه در نظر دارد در منطقه پیشکوه و پژوهشکده زعفران در زمینی به مساحت پنج هکتار باغ گیاهان دارویی را احداث کند.

ناصری تصریح کرد: مراحل اولیه هماهنگی با جهاد کشاورزی و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، انتخاب گونه‌ای گیاهی از جمله کشت گل محمدی و انواع گونه‌های گیاهان دارویی کشور و همچنین آزمایشات آب منطقه و توسعه شبکه آبرسانی با حدود یک هزار و 500 متر لوله‌گذاری در منطقه انجام شده و کمبود آب منطقه با خریداری چاه ذوالفقار حل شده است.

شهردار تربت حیدریه بیان داشت: حدود 3 هزار متر از اراضی این منطقه به احداث توتستان اختصاص داده شده است که بیش از 40 گونه از درختان توت میوه در آن کشت می‌شود.

ناصری افزود: طرح جامع منطقه نمونه پیشکوه تربت حیدریه توسط مشاور ذیصلاح و تحت نظارت کارگروه گردشگری استان خراسان رضوی در دست تهیه است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

وی بیان داشت: به دنبال موافقت سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر تاسیس منطقه نمونه در 67 هکتار از اراضی پارک پیشکوه شهرداری و شرکت توسعه و عمران منطقه نمونه پیشکوه برابر آئین‌نامه، نحوه تاسیس مناطق نمونه نسبت به تهیه طرح امکان سنجی و طرح جامع اقدام کردند و در همین راستا مطالعات ارزیابی زیست محیطی منطقه نیز توسط مشاور ذیصلاح در دست تهیه می‌باشد.

شهردار تربت حیدریه تاکید کرد: پس از تصویب طرح جامع در کارگروه گردشگری استان پروژه‌های مختلف تفریحی، توریستی، واحدهای اقامتی و... در منطقه از طریق ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به اجرا درخواهد آمد.

وی در ادامه در خصوص پروژه‌های در دست اقدام منطقه پیشکوه تاکید کرد: بزودی خیابان جدید احداث پیشکوه قابل بهره‌برداری می‌شود و این خیابان به طول تقریبی یک هزار و 500 متر و هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد ریال در فاز اول بزودی قابل بهره‌برداری خواهد بود و در فاز بعدی احداث پیاده راه، آبنما، مسیر دوچرخه کوهستان، نورپردازی، ایجاد فضای سبز مناسب، احداث نشیمنگاه، آلاچیق و جانمایی چند نمونه دهکده تفریحی در طول مسیر در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: همچنین با تصویب طرح بازگشایی برخی خیابان‌ها در هسته مرکزی، اجرای خیابان 24 متری و احداث زیرگذر و قرار گرفتن توقفگاه‌های متعدد می‌توان بار ترافیکی شهر را کاهش داد.

وی عنوان داشت: باید ورود سرمایه‌گذار و بخش خصوصی را در طرح‌های عمران شهری در دستور کار شهرداری قرار دهیم زیرا درآمدهای شهرداری، موسسات و اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگوی نیاز شهرداری نیست.

شهردار تربت حیدریه گفت: با توجه به اینکه عمده درآمد شهرداری دریافت عوارض ساختمانی می‌باشد کل اعتبارات دولتی شهرداری تربت حیدریه در سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون ریال بود که 700 میلیون ریال آن دیونی است که از اعتبارات عمرانی بر عهده شهرداری بوده است.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول