اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار کردستان:

کیفیت فضاهای شهری دچار آسیب شده‌اند/شهروندان حق خود را طلب کنند

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: کیفیت فضاهای شهری در استان دچار آسیب شده‌اند و این مشکل به صورت جدی دامنگیر شهر سنندج شده است.

کیفیت فضاهای شهری دچار آسیب شده‌اند/شهروندان حق خود را طلب کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری عصر امروز در همایش شهرسازی که در دانشگاه کردستان و با حضور مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: رویکردها باید تغییر کند و باید در جلسات به این مسئله مهم توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث ترافیک باید شهروندان، عابرین پیاده، معلولان و کودکان مهمتر از خودروسواران باشند، افزود: منتها شهر سنندج و مشکلات آن یک کلاف سردرگم است و مشکلات آن را باید به حداقل رسانید.

قادری با تصریح بر اینکه بین دانشگاه‌ها و بخش اجرایی استان فرصتی ایجاد نشده است، گفت: در صورتی که در دستگاه‌ها استفاده مطلوب از متخصصین شده و ارتباط بین دانشگاه و صنعت بیشتر از گذشته دنبال شود، از این موضوع استقبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در مورد طرح استراتژی توسعه شهری سنندج نیز گفت: CDS یا طرح استراتژی توسعه شهری، در نهایت به کاهش فقر در افق 20 تا 25 ساله تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار من بسیار بیشتر از این طرح است تا پربارتر شود و باید برای بقیه شهرهای استان هم این طرح‌ها تهیه شود.

قادری با بیان اینکه باید یک شهرسازی شهروندگرا داشته باشیم، یادآور شد: اصلاً شرایط مطلوبی در چهره شهرها نداریم و مسئول به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را مرتفع کند.

وی به نقش کلیدی سه ‌رکن شهروندان، متخصصین و مسئولان را در حفظ و توسعه شهر و شهرسازی اشاره کرد و گفت: تصمیمات مسئولان باید منطقی و در راستای حفظ منافع عمومی باشد و فضاهای عمومی را بهبود ببخشیم.

به گفته وی، کمیسیون‌های ماده 100 و ماده پنج شهرسازی و مواردی که به صورت تخصصی کار می‌کنند باید این موارد را رصد کنند.

قادری با اعلام اینکه در شهرهای جدید خیلی راحت‌تر مردم و شهروندان با شهرسازی برخورد می‌کنند، بیان ‌کرد: شهرهای جدید در مقایسه با دیگر شهرها که مصنوعی هستند، نگاه بازتری دارند.

معاون عمرانی استانداری کردستان در پایان گفت: در شهرسازی باید به هویت اصلی شهر برگردیم و از آن فاصله نگیریم، هر چند نباید خیلی قدیمی فکر کرد اما باید رسوم و سنت‌های بومی شهر را حفظ کرد.

انتهای پیام/79014/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول