اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

الگوی بومی ـ اسلامی را به هویت شهری برمی‌گردانیم

شهردار سنندج گفت: شهر سنندج فضای بومی و اسلامی خود را از دست داده و باید این الگوی بومی و اسلامی به هویت شهر بازگردد.

الگوی بومی ـ اسلامی را به هویت شهری برمی‌گردانیم

به گزارش خبرگزاری فارس، کامیاب شادمان ظهر امروز در همایش شهرسازی که از ظهر امروز در دانشگاه کردستان در حال برگزاری است، اظهار کرد: شهر سنندج در مراودات فرهنگی، فضای سبز، هویت بومی و اسلامی و فرهنگ مردم موقعیت برجسته‌ای داشت که قبل از انقلاب این هویت کهن خود را از دست داد.

وی با اشاره به اینکه باید ما مدیران شهری بتوانیم فضای اسلامی و بومی را به شهر برگردانیم، افزود: اگر بتوانیم بر اساس فرهنگ بومی منطقه طرح‌های جدید ارائه و اجرایی کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

شادمان تصریح کرد: باید شهری داشته باشیم که با تعهد شهرسازان برای بلاد غرب الگو باشد نه اینکه از آنها تقلید و پیروی کنیم.

وی شهر سنندج را از نظر جلب سرمایه‌گذار بخصوص در بحث توریسم خوب توصیف کرد و اذعان داشت: باید دیدگاه‌ها را تغییر دهیم و به اعتلای شهر و شهرسازی کمک کنیم.

شهردار سنندج در مورد آسیب‌های شهر سنندج نیز گفت: باید بدانیم چرا به اینجا رسیدیم و چرا الان درباره شهرمان نگرانیم.

وی با تصریح بر آسیب‌شناسی شهر سنندج گفت: شهرداران بخواهند و نخواهند بودجه‌محورند و شهرداری اعتماد به نفس خود را از دست داده است.

شادمان حرکت شهرداری را به سمت شهرسازی مدرن ذکر کرد و افزود: چون باید یک افق 10 ساله برای شهر سنندج ترسیم کرد تا بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت.

وی با بیان اینکه باید با آسیب‌شناسی بدانیم که شهرداران در ترسیم سیمای شهر سنندج چرا نتوانسته‌اند موفق باشند، گفت: چون سیاست‌گذاری‌ها از بالا به پایین است نمی‌توان به اهداف کلان دست یافت.

شهردار سنندج آلودگی و تخریب در شهر سنندج را بسیار بالا توصیف کرد و خاطرنشان کرد: این آلودگی و تخریب رسالت شهرساز را بالا می‌برد.

وی تأکید کرد: با علم و تعهد شهرسازان و قولی که به مردم و نظام دادیم باید در راستای اعتلای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سیمای شهر سنندج بکوشیم.

شایان ذکر است همایش شهرسازی در دانشگاه کردستان به مناسبت روز جهانی شهرسازی و تجزیه و تحلیل طرح راهبردی توسعه شهر سنندج "CDS" با حضور استادان دانشگاه، مدیران شهری، شورای ‌شهر و دانشجویان شهرسازی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/79014/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول