اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز صورت گرفت

اضافه شدن 14 هزار متر مکعب به سواره‌رو شهری در سنندج

با افتتاح بلوار 36 متری نظام مهندسی در شهرک ساحلی سنندج 14 هزار متر به سواره‌رو این شهر افزوده شد.

اضافه شدن 14 هزار متر مکعب به سواره‌رو شهری در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صبح امروز با حضور شهردار سنندج بلوار  ٣٦ متری نظام مهندسی شهرک ساحلی این شهر با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر افتتاح شد.

شهردار سنندج در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره‌برداری از این پروژه در راستای روان‌سازی ترافیک و دسترسی به شهرک‌های واقع شده در مسیر بلوار جاده ساحلی انجام شده است.

کامیاب شادمان بیان کرد: پروژه مذکور نقش بسزایی در کاهش ترافیک، کاهش مدت زمان سفر و دسترسی به مجتمع امام خمینی دارد و شامل شهرک‌های دادگستری، شهرداری، اداره پست، نظام مهندسی و تعاونی مسکن جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه محل تامین اعتبار این پروژه از اعتبارات استانی و داخلی بوده، اعلام کرد: مصوبات این سواره‌رو در سال ٩١ انجام و در دو لاین رفت و برگشت هر کدام ١٠ و 9 متر پیاده‌رو انجام شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه یک‌میلیارد تومان از محل اعتبارات عمران شهری به این پروژه اختصاص یافته است تصریح کرد: ٥٠٠ میلیون تومان نیز از محل منابع داخلی برای این معبر هزینه شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ١٤ هزار متر به سواره‌رو شهر سنندج افزوده شد، گفت: فاز دوم این طرح نیز یک‌میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان برای اجرا نیاز دارد.

شادمان با بیان اینکه کارفرمای اجرای این طرح شهرداری سنندج، دستگاه ناظر بر آن معاونت فنی و عمرانی شهرداری و پیمانکار آن نیز سازمان خدمات موتوری است، افزود: مشخصات مسیر شامل یک‌هزار و ٧٠٠ متر، دو باند رفت و برگشت شامل سواره‌رو هرکدام به عرض ١٠ متر، رفوژ میانی به عرض ٦ متر و پیاده‌رو به عرض ٤ متر است.

وی طول اجرا شده این طرح را یک‌هزار و ٤٠٠ متر در یک باند و رفت به عرض ١٠ متر سواره‌رو است.

شادمان اعلام کرد: در راستای احداث این پروژه خاک‌برداری  ٣٠ هزار متر مکعب، خاکریزی ١٥ هزار متر مکعب، جدول کاری یک‌هزار و ٧٠٠ متر طول جدول‌گذاری دو طرفه و 3 هزار و ٢٠٠ متر جدول‌گذاری یک طرفه جهت هدایت آب‌های سطحی، آسفالت بین در ‌لایه اول ١٤ هزار مترمربع و در یک لایه به ضخامت ٦ سانتی‌متر از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با احداث این پروژه و اتخاذ تدابیر لازم زمینه رفاه و آسایش شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول