اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

توسعه پایدار اصفهان مبتنی بر مباحث فرهنگی باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در توسعه پایدار اصفهان باید اولویت توسعه فرهنگی، هنری و تمدنی به میزان بسیاری مورد توجه قرار بگیرد و در توسعه متوازن این شهر نیز باید بوم اصفهان با تمدن چند هزار‌ساله فرهنگی باقی بماند.

توسعه پایدار اصفهان مبتنی بر مباحث فرهنگی باشد

اصغر آذربایجانی امروز  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اصفهان همواره در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و دینی در سطح کشور پیشتاز بوده است، اظهار کرد: اما در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری‌های بسیاری قرار گرفته و نماد این بی‌مهری‌ها در خشکی رودخانه زاینده‌رود به عنوان نماد حیات و زنده بودن یک تمدن قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: اصفهان شهری است که تنها متعلق به اصفهانی‌ها و یا مردم ایران نیست، بلکه اصفهان متعلق به تاریخ تمدنی دنیا است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مردم اصفهان از مسئولان انتظار دارند که به مشکلات شهر و استان رسیدگی شود، تصریح کرد: جاری شدن آب پایدار در رودخانه زاینده‌رود از مهم‌ترین مطالبات مردم اصفهان از مردم است و تمام تلاش مسئولان باید در راستای احیای این رودخانه باشد.

وی به ضرورت توجه مسئولان به مشکلات و چالش‌های موجود در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات زیست محیطی شهر اصفهان، اختصاص بودجه لازم برای حفظ و نگهداری آثار میراث فرهنگی و اختصاص بودجه‌های لازم به منظور اجرای پروژه‌های شاخص اصفهان مانند مترو، مصلی و قطار سریع‌السیر باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

آذربایجانی با اشاره به اینکه نگاه مدیران کشوری سبب آزردگی مردم اصفهان شده است، تاکید کرد: اصفهان از دیرباز مهد و قطب فرهنگ و تمدن بوده است و این پیشینه سبب شده که اصفهان در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شود.

وی افزود: همچنین سپس اصفهان از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی انتخاب شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اما در برنامه‌های توسعه‌ای کشور، اولویت توسعه اصفهان بخش صنعت به جای بخش فرهنگ بوده است، گفت: همچنین به جای اینکه بوم اصفهان یک بوم فرهنگی ملاحظه شود، بوم صنعتی را به اصفهان اولویت داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه یافتن صنعت در اصفهان شکی نیست، اظهار کرد: اما در توسعه پایدار اصفهان باید اولویت توسعه فرهنگی، هنری و تمدنی به میزان بسیاری مورد توجه قرار بگیرد و در توسعه متوازن این شهر نیز باید بوم اصفهان با تمدن چند هزار‌ساله فرهنگی باقی بماند.

آذربایجانی با اشاره به اینکه تنها با این نگاه می‌توان صنعت درآمد‌زایی گردشگری را در این شهر تاریخی احیاء کرد، ادامه داد: همچنین باید با حمایت از هنرمندان اصفهان صنعت صنایع دستی اصفهان را به جایگاه اصلی آن بازگردانیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ، تدوین نقشه جامع فرهنگی و مهندسی فرهنگی در اصفهان باید مورد توجه مدیریت شهر و استان قرار بگیرد، تصریح کرد: چرا که تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، سیاست‌گذاری فعالیت‌های فرهنگی و تلاش در راستای اعتلای فرهنگ و هنر اصفهان در یک برنامه و نقشه جامع فرهنگی قابل مشاهده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شورای شهر و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اصفهان آمادگی خود را برای تدوین برنامه جامع فرهنگی با همکاری تمام نهاد‌‌های فرهنگی استان و فراهم‌سازی بستری برای هم‌افزایی نهاد‌های متولی فرهنگ اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه شادی و نشاط از نیاز‌های شهروندان اصفهان است، تاکید کرد: ایجاد ظرفیت‌ها و بستر‌های مناسب به منظور شادی‌های مشروع از نیاز‌های مهم و اساسی شهر تلقی می‌شود.

آذربایجانی ورزش را یکی از شاخصه‌های ایجاد نشاط اجتماعی دانست و افزود: تقویت بخش ورزش می‌تواند در راستای ایجاد بستری مفرح برای نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید با افزایش برنامه‌های عمومی و جمعی در محلات و مناطق شهری در راستای افزایش نشاط اجتماعی در اصفهان تلاش کند، گفت: جهان امروز جهان ارتباطات و رسانه‌ها است و رسانه‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی کارکرد انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های جامعه را بر عهده دارند.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول