اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل یادواره شهید زین‌الدین و شهدای استان قم:

قم استانی پیشتاز در برگزاری یادوا‌ره‌های شهداست

دبیرکل یادواره شهید زین‌الدین و شهدای استان قم گفت: نخستین استانی که یادواره‌ شهدا را برگزار کرد و امروز به الگویی برای دیگر شهرها تبدیل شده قم بوده است.

قم استانی پیشتاز در برگزاری یادوا‌ره‌های شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه 26 آبان‌‌ماه یادآور فتح سوسنگرد است، اظهار داشت: امام راحل طی فرمانی تاریخی فرمودند سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود و در آن زمان مدیریت عالی رهبر معظم انقلاب که نماینده ایشان در شورای عالی دفاع بودند و نیز تلاش رزمندگان، شکست حصر سوسنگرد را در پی داشت.

وی افزود: این پیروزی فرآیند آفندی نیروهای ایرانی در ادامه جنگ را سامان بخشید؛ در آن دوران سیاست‌های بنی‌صدر سبب شده بود که سهل‌انگاری‌ها و بی‌تفاوتی‌ها موجب ساده انگاشتن از دست رفتن بخش‌هایی از ایران شود و نیروهای ما در محاصره باقی بمانند.

دبیرکل یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم با بیان اینکه سالروز شهادت این فرمانده بزرگ به نام روز شهید و شهادت در قم نامگذاری شده است، گفت: به همین دلیل از سال 73 تاکنون یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم برگزار می‌شود و فردا نیز این یادواره در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) و همزمان با نماز مغرب و عشاء برپا خواهد بود.

وی ادامه داد: قم نخستین استانی بود که یادواره شهدا را در سطح کشور پایه‌ریزی کرد و امروز همه شهرها و استان‌ها با الگوگرفتن از قم کنگره‌هایی را برگزار می‌کنند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر هم در سال 89 از قم شروع شد، عنوان داشت: امسال بیش از 122 شهر بزرگ کشور با الگوبرداری از قم این نمایش عظیم را اجرا کردند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب طی سفری که در سال 89 به قم داشتند در جمع خانواده شهدا فرمودند قم در بسیاری موارد سرآمد است و شهری سرآمد در زمینه شهدا و خانواده شهدا نیز محسوب می‌شود به طوری که در یک سال بیش از هزار شهید قمی در دوران دفاع مقدس داشتیم.

وی با اشاره به 11 هزار جانباز حاضر در استان قم گفت: به تعبیر رهبری این شهیدان و جانبازان نه برای قم بلکه برای تمام کشور الگو و ستاره‌ای درخشان هستند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه هر سال بیش از هزار یادواره بومی، قشری و روستایی ویژه گرامیداشت یاد و نام شهدا در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: امسال دو یادواره صنفی هم برای نخستین بار در قم برگزار شد.

دبیرکل یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم افزود: برخی شهدای قمی همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند و حتی از بعضی از آنها یک قطعه عکس هم در بنیاد شهید وجود ندارد.

وی تعداد بالای شهدای بین‌المللی و روحانی در قم را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم با تأسی به عاشورای حسینی بتوانیم یاد و خاطره این شهدا را زنده نگاه داریم و از این طریق الگوهایی رفتاری و عملی در اختیار نسل امروز قرار دهیم.

مهدوی‌نژاد با تاکید بر پاسداشت فرهنگ جهاد و شهادت و تقویت این فرهنگ با استفاده از ابزارهای نوین فرهنگی و هنری گفت: در دهه چهارم از حیات طیبه انقلاب اسلامی باید الگوهایی نامدار و برجسته را به نسل‌های امروز و آتی بشناسانیم.

فرمانده سپاه استان قم افزود: دیدار با علما و مراجع از جمله برنامه‌های دست‌اندرکاران ستاد یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم بوده و امروز هم برای بهره‌مندی از رهنمودهای شما در این مکان حاضر شده‌ایم.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول