اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 آذرماه امسال

همایش توسعه اقتصادی در بابل‌کنار مازندران برگزار می‌شود

امام جمعه بابل‌کنار از آغاز فعالیت دبیرخانه همایش توسعه اقتصادی و فرهنگی خبر داد و گفت: این همایش 20 آذرماه امسال در بابل‌کنار مازندران برگزار می‌شود.

همایش توسعه اقتصادی در بابل‌کنار مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام عباس بابائیان امشب در جمع اعضا دبیرخانه همایش توسعه پایدار بابل‌کنار، اظهار داشت: منطقه بابل‌کنار  یکی از مناطق بسیار پر جاذبه توریستی و گردشگری بوده که دارای دو دهستان دراز کلا و بابل‌کنار، 30 هزار نفر جمعیت، 150 کیلومتر مربع وسعت با 38 روستای بزرگ و 150 آبادی است.

وی از وجود شهرک‌های صنعتی فعال، نیمه‌فعال و آسیب‌دیده در درازکلا و درون‌کلا خبر داد و افزود: این منطقه از نظر اقتصادی دارای بخش کشاورزی و دامداری با وجود 150 هزار راس دام، 28 واحد مرغی با 250 هزار قطعه جوجه، جز هشت کشور برتر پرورش مرغ لایه و وجود مجتمع بزرگ مرغ آرین، نقش مهمی در تامین پروتئین کشور در سبد غذایی هر ایرانی دارد.

امام جمعه بابل‌کنار، وجود دو درمانگاه، 20 خانه بهداشت، سه هزار و 209 هکتار زمین کشاورزی و پنج هزار و 149 هکتار باغ، احداث نمک‌آبرود و قابلیت احداث تله‌کابین، ایجاد رصدخانه برای شناخت قدرت الهی و رشد فرهنگی جوانان و نوجوانان، وجود پارک بز جفت و امکان احداث باغ‌وحش و پارک آبی برای گردشگران، وجود بابل‌رود، وجود 351 هکتار زمین توت برای صنعت نوغان داری، وجود 318 هکتار زمین آلوچه در تأمین میوه مورد نیاز جامعه در منطقه را از دیگر ظرفیت این منطقه برشمرد.

بابائیان با اشاره به هدف از برگزاری همایش توسعه اقتصادی و فرهنگی بابل‌کنار، اذعان داشت: معرفی و شناسایی ظرفیت‌های توریستی، اقتصادی، کشاورزی، دامی، سیاسی و فرهنگی منطقه و شناسایی کمبودها برای رفع و ارتقای آن دانست.

وی اضافه کرد: این همایش در 20 آذر ماه با حضور مسئولان کشوری، استانی، شهرستانی و منطقه‌ای برگزار می‌شود تا با حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این ظرفیت‌ها شناسایی و برای رشد و توسعه منطقه بکار گرفته شود.

این مسئول با اشاره به اینکه 100 پزشک بومی، هنرمندان، شخصیت‌های برجسته سیاسی و دینی در مدیریت‌های کلیدی کشوری، استانی و شهرستانی از این منطقه هستند خاطرنشان کرد: بکارگیری ظرفیت‌های نخبگان، ایجاد زمینه مناسب برای استقرار صنایع تبدیلی، تشکیل تعاونی، احداث حوزه علمیه برای حضور جوانان منطقه برای رشد و تعالی دینی، جذب خیران و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، تعامل وسرمایه‌گذاری برای رشد و تعالی، کمک از رسانه‌ها در جذب سرمایه‌گذاران مستعد از دیگر جنبه‌های مثبت برگزاری این همایش است.

امام جمعه بابل‌کنار اذعان داشت: در بعضی مواقع پیچیدگی‌های قانونی سرمایه‌گذاران را از اقدام خداپسندانه برای تعالی جامعه باز می‌دارد، دولت باید اقدامات اساسی اتخاذ کند تا سرمایه‌گذاران به سهولت بتوانند مجوز فعالیت شرکت‌های اقتصادی را اخذ کنند. 

بابائیان، ایجاد شرکت‌های خصوصی را مهم‌ترین عامل اشتغال جوانان دانست و متذکر شد: یکی از مشکلات مهم جامعه وجود بیکاران در جامعه به‌ویژه جوانان است، سه میلیون نفر افراد بیکار در جامعه داریم که اگر پنج میلیون دانشجوی در حال تحصیل به آن افزوده شود چیزی حدود هشت میلیون بیکار در کشور وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: ما به‌دنبال ایجاد تحول فرهنگی و اقتصادی، افزایش ثروت و اقتدار ملی، رشد اخلاق، معنویت و عواطف اسلامی، مبارزه با فقر، مقابله با جهل و بی‌قانونی، افزایش سطح بهره‌وری و وضع اقتصادی مردم منطقه و قطع دست واسطه‌ها، ارتقای قانون مدیریت، افزایش مسئولیت اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و ارتقا اجتماعی هستیم.

امام جمعه بابل‌کنار تشکیل تعاونی باغداران را از مهم‌ترین دست‌آورد مثبت برگزاری این همایش برشمرد و تصریح کرد: در حاشیه این همایش تعاونی باغداران تشکیل و مجوز آن اخذ شد تا واسطه‌ها محصولات مردم منطقه را با قیمت پایین به دست نیاورده و سود حاصل از زحمات کشاورز به خود کشاورز برگردد.

وی اذعان داشت: منطقه سرسبزوآرام بابل‌کنار بستر مناسبی برای ایجاد بیمارستان قلب، تاسیس شهرک سالمندان و مکان مناسبی برای پرورش گل‌های آپارتمانی است.

بابائیان یادآور شد: برای همایش توسعه اقتصادی و فرهنگی بابل‌کنار تاکنون 18 جلسه و شش کمیسیون تشکیل شد تا شرکت‌کنندگان آورده خود را به ما ارائه دهند و دبیرخانه همایش تا سال آینده فعال بوده و این همایش هر ساله برگزار می‌شود.

وی افزود: در نظر داریم با برگزاری این همایش هرساله مقداری از مشکلات را حل کرده و سند چشم‌انداز رشد و توسعه بابل‌کنار را رقم بزنیم تا غبار محرومیت از منطقه رفع شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همه روسای کمیسیون همایش در مقطع دکتری هستند بیان داشت: با کمیسیون درمان همایش، 30 پزشک متبحر همکاری دارند که از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی این کمیسیون اجرای برنامه 30 شب 30 پزشک در ماه رمضان بود که بیش از هزار و 500  نفر ویزیت رایگان شده و تست فشارخون دادند و هم‌تراز همه اینکه موفق به کشف چند بیماری ناشناخته در منطقه شدند.

امام جمعه بابل‌کنار تأکید کرد: افزایش امید به زندگی و رفاه مادی مردم با حضور نخبگان، مسئولان کشوری و استانی، احیا صنایع دستی و سنتی، احیا صنعت نوغانداری و ایجاد کارخانه تبدیلی به دلیل وجود دامداری و تهیه روزانه 100 تن شیر مورد نیاز شهرستان و استان از دیگر محورهای مهم برگزاری این همایش است.

بابائیان تصریح کرد: هزینه این همایش که از کمک‌های مردمی بوده ، یک‌روزه و در هتل نگین بابل‌کنار برگزار می‌شود.

وی، برگزاری مسابقه عکس از جاذبه‌های توریستی و گردشگری و هدیه به برترین عکس ارسال شده، مسابقه قصه و نقاشی، مسابقه بادبادک و آشپزی توسط بانوان منطقه از دیگر برنامه‌های این همایش است.

امام جمعه بابل‌کنار عنوان داشت: فراخوان مقاله ازطریق پوستر انجام شده و با ایجاد سایت، ایده‌های رسیده در سایت قرار می‌گیرد تا از نظر نخبگان و راهبردهای جوانان بهره‌مند شویم و سه مقاله برتر ارائه شده به دبیرخانه، در روز همایش قرائت می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه چشم‌انداز  توسعه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت برای منطقه بابل‌کنار در نظر گرفته شد، ابراز داشت: از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت کرده و پیگیر طرح و برنامه سرمایه‌گذاران بوده و آنها می‌توانند از تسهیلات لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/86009/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول