اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قم خبر داد

برگزاری یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید قم در حرم حضرت معصومه (س)

فرمانده سپاه استان قم از برگزاری یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم همزمان با سالروز شهادت این فرمانده بزرگ در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

برگزاری یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید قم در حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار مهدی مهدوی‌نژاد امروز در نشست خبری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم با اشاره به 27 آبان‌ماه سالروز شهادت این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: استان قم پیش‌رو در برگزاری یادواره‌های شهداست و نخستین یادواره شهدای استان قم هم که نخستین یادواره در سطح کشور محسوب می‌شد آبان‌ماه سال 73 با حضور فرماندهان لشکری و مدیران کشوری برگزار شد و از آن پس دیگر استان‌ها با الگوبرداری از قم به فکر برپایی یادواره برای شهدای خود افتادند.

وی افزود: شهید مهدی زین‌الدین شهیدی ملی و بین‌المللی است و زمانی که فرماندهی لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) را بر عهده داشت، توانسته بود با مدیریت عالی به تمام نیروهایی که زیر کنترل داشت، نظمی دقیق ببخشد و امروز در دیگر استان‌ها هم یاد و نام او گرامی داشته می‌شود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه امروز یعنی 26 آبان‌ماه سالروز شکست حصر سوسنگرد است، گفت: امام راحل در فرمانی تاریخی دستور دادند که سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود و در آن دوران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که نماینده ایشان در شورای عالی دفاع بودند با مدیریت عالی و صحیح خود موجب شدند 500 رزمنده‌ای که در محاصره دشمن بعثی گرفتار بودند، آزاد شوند.

وی ادامه داد: فتح سوسنگرد در حقیقت آغازگر عملیات‌های آفندی نیروهای ایرانی بود و زمینه را برای فتوحات بعدی فراهم ساخت.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه تقارن برگزاری یادواره شهدای استان قم با ماه محرم برکات فراوانی داشته است، گفت: امسال هم مانند سال گذشته حال و هوایی عاشورایی در زمینه برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان احساس می‌شود.

دبیرکل یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم با بیان اینکه قم در عرصه‌های مختلف انقلاب و دفاع مقدس پیش‌رو بوده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هم در سفر سال 89 به قم همین موضوع را یادآور شدند و فرمودند قم در بسیاری مسائل سرآمد است و در باب شهادت و خانواده‌های شهدا نیز سرآمد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: شهدای قم از اقشار گوناگون بوده و در زمینه شهدای بین‌الملل و روحانی نیز قم سرآمد دیگر شهرهاست؛ هر ساله هزار یادواره محلی، قشری، روستایی و بومی برای گرامیداشت شهدا در قم برگزار می‌شود که امسال 2 یادواره صنفی هم به عنوان ابتکاری جدید به آن‌ها اضافه شد.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه برخی شهدای قمی هنوز هم ناشناخته هستند، گفت: با وجود اینکه تلاش‌های زیادی صورت گرفته ولی هنوز از بعضی شهدای دوران دفاع مقدس در قم یک قطعه عکس هم در بنیاد شهید و سایر نهادها وجود ندارد.

فرمانده سپاه استان قم زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا با تاسی به عاشورای حسینی را مهمترین هدف برگزاری یادواره شهدای استان قم دانست و افزود: سعی داریم با این کار الگوهای صحیح و سبک زندگی اسلامی و عاشورایی را به نسل امروز معرفی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی این یادواره در سال‌جاری خاطرنشان کرد: اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم تاکنون دیدارهایی با آیات عظام مکارم‌شیرازی و صافی‌گلپایگانی و نیز آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم داشته‌اند و امروز هم دیداری با آیت‌الله مصباح‌یزدی صورت می‌گیرد.

مهدوی‌نژاد از تجمع عزاداران حسینی در گلزار شهدا و غباروبی مزار آن سفرکردگان جاوید در ساعت 15 فردا خبر داد و گفت: پس از آن دسته عزاداری به سمت حرم مطهر حرکت می‌کند و پس از اقامه نماز مغرب و عشا یادواره شهدا در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) حرم فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد.

دبیرکل یادواره شهید زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم ادامه داد: سخنران این یادواره آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد خواهد بود و برنامه‌های دیگری همچون پرده‌خوانی عاشورایی و خاطره‌گویی هم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول