اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا

کمبود ذخیره خونی در کردستان جبران شد

مردم نوع‌دوست کردستان در دهه اول محرم امسال 292 هزار سی‌سی خون اهدا کردند که این امر کاهش ذخیره خونی استان را جبران کرد.

کمبود ذخیره خونی در کردستان جبران شد

مدیرکل انتقال خون استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اشاره به اینکه در دهه اول ماه محرم بیش از 292 هزار سی‌سی خون توسط مردم نوع‌دوست کردستان اهدا شد گفت: عزاداران حسینی در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در سریش‌آباد با اهدای بیش از 157 هزار سی‌سی خون، بیشترین میزان استقبال از این کار خداپسندانه را داشتند.

محمدسعید کریمیان با اشاره به کاهش استقبال مردم از اهدای خون در فصل سرد سال، گفت: ذخیره خونی استان حداقل یک هفته بود که در فصل سرد به چهار روز کاهش یافته بود که با این حرکت ارزشمند عزاداران حسینی، این کمبود جبران شد.

وی با تقدیر از این حرکت مردمی، تصریح کرد: در روز عاشورا اکیپ مستقر در سریش‌آباد موفق شدند از 350 نفر از حاضران خونگیری کند در حالی‌که تا سقف هزار نفر نیز حاضر به اهدای خون خود بودند.

کریمیان تصریح کرد: با این حرکت ارزشمند مردم سریش‌آباد، اکیپ خون‌گیری ما در روز اربعین حسینی نیز در این شهر مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه متوسط اهدای خون در کردستان 30 هزار واحد خونی در سال است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 2 پایگاه ثابت خون‌گیری در استان در شهرستان‌های سنندج و سقز دایر است و در سایر شهرستان‌ها کار خون‌گیری به صورت سیار و دو روز در ماه انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کردستان، افزود: دلیل اصلی عدم استقرار پایگاه ثابت در سایر شهرستان‌ها، کمبود نیروی انسانی است.

وی گفت: در همین راستا، دو مرحله آزمون استخدامی در استان برگزار شده است که با اعلام نتایج، پایگاه‌های ثابت اهدای خون در سایر شهرستان‌ها، از اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/79009/س30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول