اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیگیری نماینده مردم گچساران در مجلس صورت گرفت

وعده‌های مساعد وزیر بهداشت برای رفع مشکلات درمانی گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس، وزیر بهداشت در زمینه برطرف کردن برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان وعده‌های مساعدی داده است.

وعده‌های مساعد وزیر بهداشت برای رفع مشکلات درمانی گچساران

ستار اسدپور ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر دیداری یک‌ ساعته با سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه که وزیر بهداشت و معاون پارلمانی حضور داشتند ابتدا غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی مطالب کلی در زمینه محرومیت گچساران بیان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی توجه هر چه بیشتر وزارت بهداشت به مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان را از وزیر خواستار شد.

وی تصریح کرد: بیان مختصری از عملکرد شبکه بهداشت و درمان گچساران و اشاره‌ای به مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان از دیگر موارد ذکر شده در این جلسه بود.

اسدپور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نخستین پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب بعد از پیگیری‌های فراوان در شهرستان استقرار یافته، برای انجام اعمال جراحی در اتاق عمل نیاز به تجهیزاتی در بیمارستان این شهرستان است.

ضرورت راه‌اندازی بخش ICU نوزادان در گچساران

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: لیست تجهیزات مورد نیاز بخش جراحی مغز و اعصاب برای بیمارستان ارسال شده که تسریع در زمینه خرید و نصب این تجهیزات برای خدمات‌رسانی مطلوب امری ضروری است.

اسدپور نبود بخش ICU نوزادان در بیمارستان شهید رجایی گچساران را از دیگر مشکلات مطرح‌ شده در این جلسه عنوان کرد و ادامه داد: بیمارستان این شهرستان فاقد بخش ICU نوزادان بوده که در برخی موارد، نوزادان بدحال توسط شهرهای اطراف پذیرش نمی‌شوند.

وی افزود: این امر سبب می‌شود که برخی نوزادان در راه انتقال به شهرهای بزرگ با خطر مرگ مواجه شوند که راه‌اندازی بخش ICU نوزادان و خرید تجهیزات لازم برای این بخش ضرورت دارد.

اسدپور اختصاص اعتبار ویژه برای تجهیز کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در این شهرستان را از دیگر موارد ذکر شده در این جلسه عنوان کرد.

اختصاص اعتبار ویژه به مرکز DIC و MMT و مرکز مشاوره زنان آسیب‌پذیر 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به اعتیاد تزریقی و به تبع آن ابتلا به ایدز و هپاتیت در حال افزایش است، برای پیشگیری از بروز موارد جدید و درمان و ارائه مطلوب‌تر خدمات در مراکز مرتبط از جمله کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری DIC و MMT و مرکز مشاوره زنان آسیب‌پذیر و اختصاص خط مشاوره تلفنی ویژه ایدز و هپاتیت لازم است اعتبارات ویژه‌ای در این زمینه اختصاص یابد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از قول مساعد وزیر بهداشت برای برطرف شدن مشکلات مطرح ‌شده خبر داد.

اسدپور یادآور شد: وزیر بهداشت برای اختصاص اعتبار در زمینه احداث پایگاه‌های شهری آن دسته از مراکز بهداشتی و درمانی گچساران که در حال حاضر در مکان‌های استیجاری در حال فعالیت است نیز دستور بررسی و پیگیری صادر کرد.

انتهای پیام/82001/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول