اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ضرورت تنوع‌بخشی در صادرات کهگیلویه و بویراحمد

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضرورت تنوع‌بخشی در صادرات استان تاکید کرد و گفت: به منظور تنوع‌بخشی در صادرات منابع‌طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی راهکار مشخصی برای این مهم در نظر گیرند.

ضرورت تنوع‌بخشی در صادرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز کار گروه توسعه صادرات کهگیلویه و بویراحمد به ریاست نوروزی معاون برنامه‌ریزی استاندار و با حضور دیگر اعضای جلسه در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

علی‌حسن نوروزی در این نشست اشاره‌ای به مصوبات جلسات گذشته کار گروه کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و طراحی صورت گیرد که بتوان در راستای اعتلا و افزایش تولیدات و صادرات محصولات به دیگر کشورها اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: بر اساس گزارشات واصله در حوزه صادرات عمده کالاهای صادر شده سیمان، پودر و عصاره شیرین‌بیان و دوغ بوده که به نسبت مشابه سال گذشته بر اساس آمار و ارقام افزایش نسبی داشته است.

این مسئول با تاکید بر این‌که با انسجام و هم‌افزایی دستگاه‌های مربوط به توسعه و رونق صادرات می‌توان محصولات دیگری صادر کرد، گفت: به منظور تنوع‌بخشی در صادرات محصولات استان منابع‌ طبیعی، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و میراث فرهنگی راهکار مشخصی برای این مهم در نظر بگیرند تا در صادرات نیز تنوع لازم لحاظ شود.

وی با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد دارای تنوع مختلف گیاهی، صنایع دستی، محصولات باغی و ... است، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه با هم‌فکری راهکار مناسبی در این خصوص ارائه دهند.

نوروزی هدف از تنوع‌طلبی در صادرات کهگیلویه و بویراحمد را توسعه استان بیان کرد و گفت: باید از محصولات استان نهایت استفاده صورت گیرد تا علاوه بر تبلیغ محصولات در دیگر کشورها درآمدزایی برای استان ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت نمایشگاه‌های تخصصی در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که شرکت‌ها در قالب تعاونی در برخی نمایشگاه‌ها حضور دارند صنعت و معدن می‌تواند نسبت به تشکیل شرکت‌های نمایشگاهی منطقه‌ای از سهامی عام به سهامی خاص اقدام کند.

این مسئول بر تقویت صادرات کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند به صورت ماهانه برنامه‌ای در قالب میزگرد با محوریت صادرات غیر نفتی با حضور کارشناسان اقتصادی برگزار کند تا میزان اطلاعات عمومی مردم در این خصوص افزایش و رغبت برای صادرات بیشتر شود.

نوروزی به همایش ملی صادرات اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت با هماهنگی و برنامه‌ریزی صحیح به منظور برگزاری هرچه باشکوه این همایش و حضور مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس اقدامات لازم را انجام و نتیجه و زمان برگزاری همایش را به حوزه استانداری اعلام کند.

انتهای پیام/82011/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول