اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور بانوان فرمانداری سمیرم خبر داد

تشکیل 5 کمیته زیرمجموعه کارگروه تخصص بانوان در سمیرم

مسئول امور بانوان فرمانداری سمیرم گفت: در راستای تثبیت جایگاه زنان در جامعه و استفاده از ظرفیت‌های آنها، پنج کمیته زیرمجموعه کارگروه تخصصی بانوان سمیرم تشکیل شده است.

تشکیل 5 کمیته زیرمجموعه کارگروه تخصص بانوان در سمیرم

نرگس نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به نقش مهم بانوان در تحکیم بنیان خانواده اظهار کرد: خانواده نقش موثری در خنثی‌سازی اهداف و برنامه‌های دشمنان دارد در همین راستا لازم است که برنامه‌ریزی‌هایی جهت آگاه‌سازی بانوان به عنوان محور تربیتی فرزندان صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای اجرای اهداف عالیه نظام و نیز تثبیت جایگاه زنان در جامعه و استفاده از ظرفیت‌های آنان پنج کمیته زیر مجموعه کارگروه بانوان در سمیرم تشکیل شده است.

کارشناس امور بانوان فرمانداری سمیرم تصریح کرد: کمیته‌های "اشتغال و کارآفرینی"، "امنیت زنان"، "بزرگداشت مناسبت‌های حوزه بانوان"، "ازدواج آسان و پایدار" و کمیته "رشد جمعیت" پنج کمیته زیرمجموعه "کارگروه بانوان" است که شرح وظایف و اعضای آنها مشخص و معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: کمیته "اشتغال و کارآفرینی" به دبیری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان است که وظایفی از جمله برنامه‌ریزی جهت گسترش شبکه‌های کسب و کار خانگی، برنامه‌ریزی برای گسترش مهارت‌های کارآفرینی و شغلی و ایجاد کسب و کار و بررسی مسائل و مشکلات زنان کارگر و کارمند و تلاش در جهت ارتقای جایگاه آنان در ابعاد مختلف بر عهده دارد.

نصیری حمایت از بانوان کارآفرین و تولید کننده، حمایت از کار و تولید زنان روستائی و عشایر و فرهنگ سازی در جهت پیشگیری از گرایش بانوان به مشاغل نامتعارف و مبتذل را از دیگر وظایف کمیته "اشتغال و کارآفرینی زنان" دانست و گفت: کمیته "امنیت زنان" در جهت بازیابی حقوق و هویت انسانی زنان به دبیری دادگستری شهرستان سمیرم فعالیت می‌کند.

وی افزود: ارائه آموزش‌های لازم به زنان جهت پیشگیری از وقوع ظلم یا آسیب‌های اجتماعی نسبت به آنان، فرهنگ‌سازی در حوزه قوانین مربوط به امنیت زنان، حمایت از مشاغل زنان و ایجاد امنیت شغلی زنان و نیز پیشگیری از ورود مشاغل کاذب جهت حفظ امنیت زنان از جمله وظایف کمیته امنیت زنان است.

این مسئول ادامه داد: کمیته "بزرگداشت مناسبت‌های حوزه بانوان" به دبیری "امور بانوان" در جهت اطلاع‌رسانی و نیز جلب مشارکت‌ها و استفاده بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هر دستگاه با توجه به عنوان مناسبت فعالیت می‌کند.

وی در ادامه به شرح وظایف کمیته "ازدواج آسان و پایدار" به دبیری "اداره ورزش وجوانان" شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه ازدواج آسان در جامعه، انجام فعالیت‌های فرهنگی در راستای الگوسازی سبک زندگی اسلامی ایرانی، ترویج ساده‌زیستی و دوری از تجملات، تاکید و فرهنگ‌سازی بر روی صفاتی مانند قناعت، پرهیز از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی با آموزه‌های دینی برخی از وظایف این کمیته است.

نصیری خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای دستیابی به جمعیت مطلوب و اهتمام به ارتقای کیفی جمعیت از طریق متناسب ساختن نرخ باروری خانواده‌ها با شرایط و اقتضائات سلامت معیشت و فرهنگ آن‌ها از جمله وظایف کمیته "رشد جمعیت" به دبیری "دفتر امور اجتماعی فرمانداری" سمیرم است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم در فاصله 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/2301/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول