اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای زمستان امسال صورت گرفت

ذخیره‌سازی 5 هزار و 500 تن نمک و ماسه در شهرستان همدان

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان با اشاره به آغاز عملیات راهداری زمستانی از 15 آذر ماه تا 15 فروردین ماه سال 93 گفت: در این راستا 5 هزار و 500 تن نمک و ماسه برای شهرستان همدان خریداری و ذخیره شده است.

ذخیره‌سازی 5 هزار و 500 تن نمک و ماسه در شهرستان همدان

رسول ابراهیم‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملیات راهداری زمستانی اظهار کرد: چهار راهدارخانه در محورهای مواصلاتی شهرستان همدان برای ارائه خدمات تجهیز شده‌اند.

وی افزود: این راهدارخانه‌ها شامل راهدارخانه کوریجان در محور تهران، راهدارخانه محور ملایر، مرکز شهرستان همدان و مرکز قهاوند می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان بیان داشت: 57 نیروی انسانی شامل راننده و نیروهای پشتیبانی در راهدارخانه‌ها در عملیات راهداری زمستانی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: 42 دستگاه برف‌روب نیز در چهار مرکز راهدارخانه به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

ابراهیم‌خانی با اشاره به آغاز عملیات راهداری زمستانی یادآور شد: راهداری زمستانی از 15 آذر ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه سال 93 به مدت چهار ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تا آغاز عملیات زمستانی نیز کشیک‌های این اداره فعال هستند، تصریح کرد: در صورت بارندگی در محورها عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی انجام می‌شود.

رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان همدان اضافه کرد: طی دو بارندگی اخیر نیز در محور گنجنامه - شهرستانه عملیات زمستانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ذخیره نمک و ماسه تأکید کرد: در این راستا نیز یک‌هزار و 500 تن نمک و حدود 4 هزار تن ماسه خریداری و ذخیره شده است.

ابراهیم‌خانی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌های راهداری در سطح شهرستان اظهار کرد: این اکیپ‌ها به صورت بی‌سیم با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

وی بیان داشت: سرپرست‌ها نیز به عنوان اکیپ سیار از محورها سرکشی می‌کنند تا در صورت مشاهده مشکلی در راه‌ها و جاده‌ها اطلاع‌رسانی و در راستای رفع آن اقدام کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان همدان تصریح کرد: راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان همدان 650 کیلومتر است که توسط چهار اکیپ فعال پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: در عملیات راهداری زمستانی راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی به ترتیب اهمیت نمک‌پاشی و برف‌روبی می‌شوند.

ابراهیم‌خانی ابراز داشت: بعد از هر بارندگی نیز شست و شو و تعمیرات علائم و گاردریل‌ها، لکه‌‎گیری‌های موضعی با آسفالت سرد توسط اکیپ‌ها انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برحسب وضعیت هوا عملیات‌هایی چون شانه‌سازی و تعمیر رگلاژ شانه‌ها و راه‌های شنی نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول