اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق رسمی دیرین صورت گرفت

برگزاری تشییع نمادین شهدای کربلا در خلخال

مراسم تشییع نمادین شهدای کربلا در مجره خلخال که یکی از شش آیین ثبت شده معنوی و ملی استان اردبیل است، برگزار شد.

برگزاری تشییع نمادین شهدای کربلا در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که با حضور امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال برگزار شد، امام جمعه خلخال با اشاره به واقعه جانگداز کربلا اظهار داشت: عاشورا صحنه امتحان و آزمایش الهی بود که با این امتحان نیک و بد از هم جدا و بر همگان معلوم شد.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری خاطرنشان کرد: پیکر پاک امام حسین (ع) و یارانش پس از شهادت سه روز در صحرای خشک و سوزان کربلا ماندند و پس از سه روز قبیله بنی اسد نزدیک‌ترین قبیله از نظر مکانی به کربلا بودند که پس از شنیدن خبر شهادت حضرت سید‌الشهدا در دشت کربلا حاضر شده و با دیدن اجساد بر روی زمین مانده محزون شده و گریستند و بعد از سه روز شهدای کربلا را به خاک سپردند.

وی عاشورا را صحنه عبرت برای بندگان عنوان کرد و افزود: واقعه عاشورا موجب شد صف‌بندی‌هایی که در اثر تقوا و عدم تقوا بود، مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ متعالی عاشورا عنوان کرد و بیان داشت: اکنون باید با حمایت‌های قاطع از نظام و دولت دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم.

جلیل جعفری بنه خلخال با تسلیت این ایام تصریح کرد: سیدالشهدا راه با عزت زیستن و شجاعت در برابر دشمنان را به جامعه آموخت و ما هیچ الگوی برتری برای هدایت بشر مانند عاشورا نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم عزاداری و مدیحه‌سرایی شد و عاشقان ولایت و امامت با سوز دل در سوگ سیدالشهدا و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

این مراسم با استقبال بی‌نظیر اهالی روستای مجره خلخال از توابع بخش مرکزی شهرستان خلخال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شش اثر از استان اردبیل ثبت ملی، مذهبی و معنوی شده است که تشییع نمادین شهدای کربلا در روستای مجره خلخال، آیین شمع‌گذاری و شام پایلاماق در اردبیل، مراسم شاه حسین شهرستان نیر، عزاداری عاشورایی در بازار اردبیل، عزاداری ایل شاهسون در اردبیل و مراسم شهادت حضرت مسلم و استقبال از محرم در اردبیل از جمله شش اثر معنوی است که در استان اردبیل در سال 1391 به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/62008/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول